ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

31 شهریور  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه با عرب سرخی

وقت کشی برای مذاکرات اتمی

برنامه ای تدوین شده است!

 
 
 
 
 

 بخش هائی از مصاحبه عرب سرخی از رهبران ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که در جریان کودتای انتخاباتی سال 88 بازداشت و در دادگاه کودتا محکوم به زندان شد، با روزنامه آرمان:

من از جمله کسانی بودم که در انتخابات 1400 معتقد بودند باید در انتخابات شرکت کنیم. این دیدگاه در شرایطی بود که مطمئن بودم جریان اصلاحات در انتخابات کاندیدایی نخواهد داشت. با این وجود تجربه تاریخی به ما می‌گوید که در رأی ندادن نتیجه مثبتی نگرفته ایم و دستآوردی نداشته ایم.

جریان اصلاحات در برخی مسائل از جامعه فاصله گرفته است. این فاصله به معنای این است که مردم مطالبات و انتظارات جدیدی پیدا کرده‌اند در حالی که اصلاح‌طلبان همچنان روی شعار گذشته خود مانده اند.

درباره یکدست شدن حاکمیت اعتقاد دارم یکدست شدن قدرت در برخی زمینه‌ها تصمیم گیری‌ها را ساده‌تر می‌کند اما تصمیم گیری‌ها را بهتر نمی‌کند. تصمیمی‌که با نقد و بحث گرفته شود پخته‌تر و بهتر از تصمیمی است که عده‌ای هم نظر بگیرند. امروز ما در شرایطی قرار نداریم که تصمیم بگیریم و بلکه کسانی که قرار بوده تصمیم بگیرند این کار را انجام داده‌اند و قدرت را یکدست کرده‌اند. به‌همین دلیل نیز کسانی که چنین تصمیمات را اتخاذ کرده‌اند باید نسبت به تصمیمات خود پاسخگو باشند.

در دوره ریاست جمهوری آقای روحانی شاهد بودیم که اجازه نمی‌دادند برخی تصمیمات گرفته شود. شرایط به شکلی بود که در صداوسیما به صورت علنی با تصمیمات دولت آقای روحانی مخالفت می‌شد. صدا وسیما که گرانی‌ها را متوجه دولت روحانی می کرد حالا آن را توجیه می‌کند. هنگامی‌که کشور مورد تحریم قرار می‌گیرد و مراودات اقتصادی ایران و کشورهای خارجی کاهش پیدا می‌کند اقتصاد کشور کوچک می‌شود و این وضعیت نیز به معنای کاهش درآمد مردم و افزایش هزینه‌های زندگی است.

دردولت جدید تصمیم گیری ساده ‌تر خواهد بود و کسی نمی‌تواند مدعی شود قصد داشتم  فلان کار را انجام بدهم اما عده‌ای مانع من شدند. اصولگرایان باید بتوانند در چنین شرایطی مشکلات را حل کنند.  اگر نتوانند مشکلات را حل کنند نشان دهنده این است که مشکل در جای دیگری قرار دارد. جایی که در دولت قبل گفته می‌شد اما به آن توجه نمی‌شد.

از مدت‌ها پیش برای همه مشخص بوده که آقای رئیسی قرار است رئیس جمهور شود. در نتیجه سیاست وقت کشی در مذاکرات اتمی بدون دلیل در دستور کار قرار نگرفته است. اینکه کاری کنیم که طرف مقابل خسته شود و میز مذاکره را ترک کند و ما عنوان کنیم ما میز را ترک نکرده‌ایم و خواستار مذاکره هستیم نمی‌تواند چشم انداز روشنی را پیش روی مذاکرات قرار بدهد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  22 سپتامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: