ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 مرداد 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 11 مرداد

حساب روحانی روی

حمایت رهبر غلط از آب در آمد

 
 
 

 

 

روحانی در آخرین جلسه هیات دولت، خسته از آنچه، بویژه در دولت دوم بر وی رفت، گزارش فشرده ای از موفقیت ها و ناکامی های دولتش طی 8 سال ریاست جمهوری داد. او در این جلسه آخر نیز حاضر نشدن زبان دل بگشاید و بگوید در پشت صحنه با او چه کردند و شخص رهبر جمهوری اسلامی چگونه بر او فشار آورد تا طبق خواست های او عمل کند و سرانجام نیز در آخرین دیدار با هیات دولت منتقد و اپوزیسیون روحانی شد و مخالف مذاکرات با غرب!

تجربه روحانی یکبار دیگر نشان داد که رهبر جمهوری اسلامی طی تمام 40 و چند سالی که سکاندار ریاست جمهوری و رهبری جمهوری اسلامی بود اهل وفا به پیمان خود نیست بلکه تابع موقعیت و شرایط خود است. روحانی در دوران ریاست جمهوری، بتدریج از هاشمی رفسنجانی فاصله گرفت و به علی خامنه ای نزدیک و نزدیک تر شد، شاید به امید جلب حمایت او برای عبور دادن کشور از کنار باتلاق، اما آن دوری و این نزدیکی هم افاقه نکرد و رهبر جمهوری اسلامی در کنار باند مصباح یزدی و جبهه پایداری و شبکه مداحان باقی ماند و چشم بر دشمنی و کینه مافیاهای اقتصادی و سیاسی علیه دولت بست. همچنان که بسته بودن دروازه های صدا و سیما به روی دولت را نادیده گرفت. روحانی با انبوهی از اطلاعات فاش نشده دولت را تحویل ابراهیم رئیسی می دهد. با انتخابات مجلس یازدهم مخالفت کرد اما رهبر او را تهدید کرد، با تبدیل انتخابات ریاست جمهوری به انتصابات مخالفت کرد و لفظ انتصابات را درباره این انتخابات نخستین بار او به کار برد. مجلس کنونی را به رسمیت نشناخت زیرا برگزیده مردم نیست و به همین دلیل حتی برای تسلیم لایحه بودجه نیز به این مجلس نرفت. رهبر هرگز- بویژه در دولت دوم- به او اجازه نداد وزرای خود را انتخاب کند. شهیندخت مولاوردی معاون دولت به خواست او کنار گذاشته شد و این درحالی بود که روحانی می خواست مولاوردی و دو زن دیگر را وزیر کابینه کند.

معصومه ابتکار معاون روحانی در امور زنان روز گذشته گفت: باید در تاریخ گفته شود چه مصائبی بر دولت دوازدهم نازل شد و با چه وضعیتی کار کرد. در داخل کشور شبکه عظیم و پرقدرت مخالف دولت که متکی به سلاح است و قدرت اقتصادی را در اختیار دارد و صدا و سیما را سر انگشت خود می چرخاند بارها دولت را تا آستانه سقوط برُد و اگر نبود شم اطلاعاتی و سابقه اطلاعاتی و حضور 43 ساله اش در کوران همه حوادث انقلاب و جمهوری اسلامی او همان سال 96 سرنگون کرده بودند. صبر و ظرفیت او طراحان سرنگونی اش را ناکام گذاشت. آنها که زیر فشار جنگ روانی و تبلیغات قدرت حاکم در جمهوری اسلامی این واقعیات را فراموش کردند و منتقد روحانی شدند، در آینده ای نه چندان دور خواهند دانست در این سالها بر کشور و دولت و ملت چه گذشت.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  2 آگوست 2021

 
 

اشتراک گذاری: