ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 مرداد 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 17 مرداد

خانه تکانی در بندهای سیاسی

و امنیتی اوین در دستور است؟

 
 
 

 

 

محسنی اژه ای در یک اقدام نادر، از بندهای امنیتی و سیاسی زندان اوین بازدید کرد و با برخی زندانیان این بندها نیز گفتگو کرد. خبرگزاری های داخلی نوشته اند که این بازدید سر زده بوده است. ادعائی که باور کردن آن بسیار دشوار و بعید است. این که او سر زده از بندهای سیاسی زندان اوین بازدید کرده و یا غیر سرزده مهم نیست، مهم اینست که چنین اقدامی صورت گرفته است. بویژه با سوابقی که اژه ای در دادگاه ویژه روحانیت، در دولت احمدی نژاد بعنوان وزیر اطلاعات و... داشته است. اگر این بازدید که گفته می شود شامل بازدید از بندهای امنیتی دو الف،۲۰۹ و۲۴۱ شده، سرآغاز آزاد سازی زندانیان سیاسی و مدنی باشد، باید از آن استقبال کرد و این احتمال را نیز در نظر گرفت که در راس نظام، تفاهم و تصمیمی دراین باره گرفته شده و احتمالا مقدمه عملی خاتمه حصر موسوی و همسرش "زهرا رهنورد" نیز باید باشد. و البته شکستن کامل حصر شیخ مهدی کروبی. بدون برخی خوش بینی ها و پیشداوری ها، باید عملا دید که آیا نظام از چند رویداد بسیار مهم، یعنی جنبش 88، شورش دیماه 96، تظاهرات وسیع آبان 98 و شرکت نکردن 62 در صد واجدین حق رای در انتخابات 1400 ریاست جمهوری و از آن بسیار کمتر در انتخابات شوراها، درس لازم را گرفته است؟ آیا درک کرده که با دستگیری و زندانی کردن کسانی که طرفدار انتقاد و اعتراض های مدنی و مسالمت آمیز هستند، عملا زمینه و عرصه را برای شورش های خیابانی مردم بی سازمان و بی رهبری را فراهم می کند یا نه؟

هم سوابق محسنی اژه ای و هم سوابق ابراهیم رئیسی، سوابق آشکاری است. حتی نقش سردار قالیباف در جریان تظاهرات کوی دانشگاه در سال 77. بنابراین، پیش بینی هائی که دربالا شده، از سر بی اطلاعی از گذشته این افراد نیست، بلکه حدس و گمانی است برخاسته از اقدامات و وعده های اخیر امثال اژه ای و رئیسی که یکی رئیس قوه قضائیه شده و دیگری رئیس جمهور. اگر این حدسیات درست باشد، آنگاه باید منتظر بود که قالیباف هم که نشان داده معمولا "دوزاری"اش دیر می افتد، بزودی با روسای دو قوه دیگر همسو شده و بفهمد که کشتیبان را سیاستی دیگر آمده است. باز هم تاکید می کنیم که نباید عجولانه قضاوت کرد و باید منتظر بود تا نشانه های دیگری در جهت رد یا تائید ارزیابی بالا بدست آید. به همین دلیل، ما با آن سکوت و بی توجهی رسانه های داخلی و فارسی زبان خارجی به نکات گرهی مطرح شده از سوی ابراهیم رئیسی در مجلس تحلیف او در مجلس در عنوان اول پیک نت روی گذشته مخالفت کردیم و این نکات را برشمردیم.

به خوانندگان پیک نت توصیه می کنیم دو تحلیل پیک نت از مجلس تنفیذ و مجلس تحلیف ابراهیم رئیسی را حتی اگر خوانده اند، بار دیگر بخوانند.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  8 آگوست 2021

 
 

اشتراک گذاری: