ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 مرداد 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بشنوید!

تفسیر نماینده زن شورای شهر مشهد

انتخابات 1400

حماسه ای که نباید اجازه داد فراموش شود!

 
 
 

 

 

در جمهوری اسلامی رسم بر اینست که در باره برخی خبرهای مهم سکوت پیشه شود تا در طول زمان، آن خبرها از ذهن مردم پاک شود و در انبوه خبرهای دیگر گم شود. حتی برای رسیدن به این نتیجه حادثه سازی و خبر سازی هم می کنند.

انتخابات 1400 و میزان شرکت مردم دراین انتخابات از این نوع اخبار است. انتخاباتی که رهبر جمهوری اسلامی گفت که "حماسه" بوده و متعاقب وی، همه امام جمعه ها و نمایندگان مجلس و فرماندهان سپاه نیز همین تعبیر را به کار بردند و از همه خنده دار تر این که خود ابراهیم رئیسی هم آن انتخابات را یک "حماسه" معرفی کرد.

این حماسه که سعی می کنند آمار آن فراموش شود، چنین بوده است: از حدود 60 میلیون دارنده حق رای، 48 در صد در آن انتخابات شرکت و 52 درصد شرکت نکرده اند. از آن 48 در صد نیز 6 میلیون رای باطله به صندوق ها انداخته اند که رهبر جمهوری اسلامی آن را اینگونه تفسیر کرده که آنها در مراکز رای گیری رفته اند رای بدهند اما چون نامزد مورد نظرشان در لیست نامزدها نبوده رای سفید به صندوق ها انداخته اند. حتی برای لحظه ای جای تردید نیست که رهبر جمهوری اسلامی خود خوب میدانسته دروغ می گوید. با کسر آراء باطله، 42 در صد واجدیدن شرایط رای در آن انتخابات شرکت کرده اند که اقای رئیسی با 18 میلیون انتخاب شده است. خانم "بتول گندم" عضو شورای شهر مشهد، پس از اعلام نتایج انتخابات در نطق قبل از دستور خود در آن شورا بدون در نظر گرفتن آن 6 میلیون رای باطله سرجمع نتایج رسما اعلام شده این حماسه را تفسیر و تحلیل کرده که شنیدنی و تاریخی است. این سخنرانی در سایت خبری شورای شهر مشهد وجود دارد. حانم بتول گندم رئیس کمیسیون بنرامه بودجه شورای شهر مشهد است. سخنان او را می شنوید.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  9 آگوست 2021

 
 

اشتراک گذاری: