ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 مرداد 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 18 مرداد

در همه دنیا اول برنامه است

و بعد انتخابات، در ایران برعکس

 
 
 

 

 

اعضای پیشنهادی دولت رئیسی قرار است فردا (سه شنبه) به مجلس معرفی شوند. تاکنون نام یک عضو کابینه رسما انتصاب و اعلام شده که چند روز پیش خبر آن همراه با تفسیر مراسم تنفیذ رئیسی در پیک نت اعلام شد. یعنی "محمد مخبر" رئیس ستاد اجرائی فرمان امام. خبر منتشر شده پیک نت دراین باره را میتوانید در لینکی که پایان همین متن گذاشته ایم بخونید.

معمولا در همه کشورهای دارای حساب و کتاب که در آنها احزاب آزادند و هر دو انتخابات پارلمانی و نخست وزیری یا ریاست جمهوری برآورد نیروی حامی آنها در جامعه است، برنامه های اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و خارجی خود را پیش از  انتخابات اعلام می کنند. در ایران چون همه چیزش با هیچ چیز جهانی همخوانی ندارد، هنوز و پس از انتخابات و اجرای دو مراسم تحلیف و تنفیذ، برنامه کار دولت نامشخص است و بحث ها و کشاکش ها و چینش هائی که گفته می شود پشت صحنه برای تشکیل دولت جریان دارد، نشان میدهد که فعلا برنامه اصلی "یارکشی" است. به همین دلیل آقای رئیسی "غلامحسین اسماعیلی" سخنگوی قوه قضائیه را هم که خود در دوران ریاست بر این قوه او را برگزیده بود، با خود به کاخ ریاست جمهوری برده و پس از اعلام نام "محمد مخبر" بعنوان معاون اول، ایشان هم رئیس دفتر ایشان شده است. اسماعیلی در گذشته رئیس سازمان زندانها نیز بوده است. از امیرعبدالهیان هم بعنوان وزیر خارجه کابینه رئیسی نام برده می شود که خبر این احتمال نیز در پیک نت روز گذشته منتشر شد. البته همراه با سوابق ایشان در وزارت خارجه و دولت های گذشته.

بهرحال، آنچه مسلم تر از انتصاب افراد  نام برده شده در بالا است، آنست که دولت هنوز برنامه ای  برای اداره کشور ندارد و اعلام نیز نکرده است. شعارها و وعده هائی داده شده اما همه مردم ایران دیگر میدانند که جمهوری اسلامی حکومت شعاری است.

با توجه به اعلام نشدن برنامه اقتصادی و سیاسی، اجتماعی و خارجی دولت جدید، حسین علائی فرمانده اسبق نیروی دریائی سپاه که از لباس سپاهی در آمده و استاد دانشگاه امام حسین سپاه است، در یادداشتی نوشت حالا که معلوم نیست برنامه کار رئیسی چیست تا درباره آن صحبت شود، توصیه می کنم ایشان چه کارهائی را نکند. او این نکات را اینگونه توضیح داد:

پرهیز از پرکاری، بدون داشتن راهبردهای صحیح و سیاست گذاری های درست

پرهیز از تداوم نگاه امنیتی به اداره کشور

پرهیز از کنار گذاشتن تجربیات مثبت و منفی دولت های قبلی

توازن بخشی به رابطه جمهوری اسلامی با شرق و غرب و تعامل سازنده با قدرت های موثر جهانی

پرهیز از زیاد حرف زدن و سخنرانی های خسته کننده

پرهیز از مخالفت با فضای مجازی و فناوری های هوشمند

پرهیز از انداختن مشکلات کشور به گردن دشمن و مردم

پرهیز از نشیندن صداها و خواسته های اقشار مختلف مردم

 

https://www.pyknet.net/1400/08mordad/13/page/titre.htm


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  9 آگوست 2021

 
 

اشتراک گذاری: