ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 مرداد 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نشست خبری طالبان در مزار شریف و قطر

ما طالبان 20 سال پیش نیستیم

نترسید و از کشور فرار نکنید

 
 
 

 

 

وحشت مردم افغانستان با دیدن افراد مسلح و موتورسور طالبان در شهرها، وحشت رهبران طالبان در پاکستان و قطر را بدنبال داشت. بویژه که وحشت مردم افغانستان همراه شد با گریختن آنها از شهرها به طرف کابل و از کابل به طرف مرزها. ایران و ترکیه نیز وحشت زده از سیل مهاجران پا به فرار افغانستان ابتدا مرزهای خود را بستند و سپس شتابزده اردوگاه هائی برای این مهاجرین نزدیک مرزهای خود برپا کردند. کشورهای اروپائی نیز نگران این سیل مهاجرین جدید فشارهای خود را به سازمان ملل و بویژه پاکستان که حامی و مقر اصلی رهبران طالبان است آغاز کردند. روسیه خواهان تشکیل شورای امنیت سازمان ملل شد. هم برای یافتن راه حلی برای این مهاجرت گسترده و هم برای جلوگیری از خشونت ها و رفتارهای غیر انسانی طالبانی که وارد شهرها می شوند. طالبان پشتون هستند و اصلا زبان هزاره ها و ازبک ها و تاجیک های افغانستان را نمیدانند و این خود نه تنها از مشکلات کنونی، بلکه مشکلات بسیار مهم دولت آینده طالبان در افغانستان است و به همین دلیل آنها چاره ای ندارند جز تشکیل یک دولت مشترک، مرکب از همه اقوام و ملیت های ساکن افغانستان. پیش از خروج اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان از کشور و سرگردان شدن روی آسمان کشور تاجیکستان، دفتر طالبان در قطر یک کنفرانس خبری تشکیل داد تا با توحشی که طالبان در شهرها آغاز کرده اند، بگوید آنها، طالبان 20 سال پیش نیستند. با کار زنان در خارج از خانه، حضور آنها در خیابانها و باز شدن دانشگاه ها و مدارس موافق اند و...

نظیر همین نشست خبری در مزار شریف نیز برگزار شد و فرماندهان طالبان که این شهر را تصرف کرده اند تقریبا همان نکاتی را که رهبران طالبان در قطر گفتند، آنها نیز تکرار کردند تا بلکه بتوانند جلوی وحشت و فرار مردم را بگیرند.

پس از خروج اشرف غنی از افغانستان، واحدهائی از طالبان با دستور حفظ امنیت و جلوگیری از چپاول و غارت وارد کابل شدند و در نخستین اقدام خود در اطراف بانکها و ساختمانهای دولتی مستقر شدند. این عکس از نشست خبری طالبان در مزار شریف است.

 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  16 آگوست 2021

 
 

اشتراک گذاری: