ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 تیر 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گزارش "الجریده" از عملیات "کردان" کرج

100 دانشمند اتمی ایران

از مرگ نجات یافتند!

 
 
 
 
 

 

روزنامه کویتی «الجریده» در شماره روز پنجشنبه خود به نقل از یک منبع رسمی در سازمان انرژی اتمی ایران نوشته که انفجار «خنثی‌شده» روز چهارشنبه دوم تیر ماه در کرج، بیش از ۱۰۰ نفر از برجسته‌ترین دانشمندان و مهندسان هسته‌ای ایران را هدف قرار داده بود.

این انفجار قرار بود با انفجار بمبى که در یک ساختمان متعلق به این سازمان در شهر کرج (غرب تهران) کار گذاشته شده بود، صورت بگیرد. نهادهای امنیتی ایران موفق به کشف بمبی شدند که مدتها قبل در زیر یکی از پایه‌های این ساختمان واقع در منطقه "کردان" کرج (مرکز ساخت بدنه سانترفیوژهای  نسل جدید) کار گذاشته شده بود.  در این ساختمان قرار بود جلسه‌ای از دانشمندان برجسته هسته‌ای ایران تشکیل شود و عاملان حادثه با استفاده از «کواد کوپتر» (هواپیمای بدون سرنشین کوچک) مجهز به دستگاه منفجره‌ کننده بی‌سیم سعی در منفجر کردن بمب کار گذاشته شده در ساختمان مورد اشاره داشتند اما نهادهای امنیتی به وجود این پهپاد کوچک در بالای ساختمان به محض شروع جلسه پی برده و فورا دستور لغو جلسه و تخلیه همه دانشمندان و کارشناسان از محل داده شد. به محض این که نیروهای امنیتی برای پایین آوردن «کواد کوپتر» شروع به تیراندازی کردند، این پهپاد کوچک بین کابل‌های برق و درختانی که محل را احاطه کرده بودند گیر کرده و حمله  ناکام ماند. این کواد کوپتر حاوی یک بمب دستگاه بی‌سیم برای منفجر کردن بمب در زیر ساختمان بود که از پیش یا حتی قبل از احداث ساختمان زیر یکی از ستونها کار گذاشته شده بود.

 تمام عاملان این  اقدام توانستند از محل بگریزند و هیچکدام دستگیر نشدند. البته روزنامه «جروزالم پست»، مدعی شد که این عملیات خسارات سنگینی در پی داشته و به کارخانه تولید قطعات سانتریفیوژها آسیب جدی وارد کرده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  27 ژوئن 2021

 
 

اشتراک گذاری: