ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 تیر 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در دریای سیاه

با قدرت نمائی نظامی روسیه

ناو جنگی انگلستان عقب نشست

 
 

 

 

انگلستان از اتحادیه اروپا خارج شد تا نزدیک ترین متحد امریکا شود. البته مربوط به دوران ترامپ است و هنوز ستاره او افول نکرده بود. انگلستان به این استراتژی در دولت بایدن هم ادامه داد با این تفاوت که با سقوط ترامپ، سعی می کند کشورهای اروپائی را بدنبال سیاست استراتژیک خود بکشاند. از جمله مقابله با چین و روسیه که مطابقت دارد با سیاست کاخ سفید. در اتحادیه اروپا بر سر مقابله با چین و روسیه اختلاف نظر آنچنان است که هفته گذشته صدراعظم آلمان بر خلاف گذشته اعلام کرد که سیاست گفتگو را به سیاست مقابله ترجیح میدهد و بحث در اتحادیه اروپا بالا گرفت. انگلستان برای خنثی سازی این روند، ناگهان به سبک دوران سلطه دریائی- نظامی خود یک ناو جنگی به طرف آبهای کریمه  در دریای سیاه به حرکت در آورد تا به روسیه نشان دهد پیوستن کریمه (منطقه سوق الجیشی برای روسیه) را به رسمیت نمی شناسد و کریمه را متعلق به اکرائین میداند. این بلند پروازی در آب های کریمه تبدیل به حادثه ای شد که بیم آن می رفت به یک جنگ دریائی تبدیل شود. روسیه از روی یک ناو  جنگی خود سه شلیک اخطار به طرف کشتی انگلیسی انجام داد و اخطار کرد که این آبها را فورا ترک کند. ناو انگلیسی در آبهای گرجستان پهلو گرفت و متوقف شد. نخست وزیر انگلستان عقب نشینی کرد و تنها به رجز خوانی در لندن ادامه داد و گفت که کریمه متعلق به اکرائین است و ما در آبهای اوکرائین در حرکت بودیم. روسیه دست به یک مانور نظامی در دریای مدیترانه زد و در آن مدرنترین و یپچیده ترین سلاح های متعارف و غیر متعارف (اتمی) خود را به نمایش گذاشت. یعنی که یعنی!

این مانور با مشارکت نیروهای دریایی و هوایی روسیه و با به کارگیری موشک‌های فراصوت، بمب‌افکن‌های هسته‌ای و کشتی‌های جنگی در شرق دریای مدیترانه انجام شد.

بطور همزمان اعلام شد که روسیه بزرگترین زیردریایی ساخته شده در 30 سال گذشته را به طول 184 متر وارد ناوگان خود کرده است. این زیر دریائی قادر به قطع کل کابل‌های دریایی اینترنت در جهان است. این زیردریایی قدرت شلیک سنگین هسته‌ای علیه یک شهر بزرگ را دارد. تیم داخل زیردریایی به طور مستقیم به پوتین گزارش می‌دهد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  28 ژوئن 2021

 
 

اشتراک گذاری: