ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 تیر 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 13 تیر

شروع خوب رئیسی

 و اژه ای ادامه خواهد داشت؟

 
 
 

 

 

مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت که همچنان در پیوند با دولت روحانی است، در مصاحبه ای که روز گذشته از وی منتشر شد، ضمن استقبال از تماس ها و دیدارهای اخیر ابراهیم رئیسی و محسنی اژه ای با نخبگان و نامزدهای انتخابات 1400 و برخی فعالان سیاسی گفت:

«به نظر می‌رسد یکی از نقاط قوت انتخاب آقای محسنی‌اژه‌ای این است که وی نیازمند به هیچ وقت اضافی برای شناخت قوه و نیروها و اقدامات نیست. او به طور کامل قوه قضاییه را می‌شناسد و از روز گذشته که حکم او صادر شد به عنوان رئیس جدید قوه قضاییه می‌تواند وارد عمل شده و امید به تحول در این قوه را که به وجود آمده جامعه عمل بپوشاند.

ارتباط با نخبگان و فعالان عرصه‌های مختلف، وجود یک رابطه مستمر دوجانبه بین جامعه و قوه قضاییه از نظر دریافت انتقادات و پیشنهادات اصلاحی از سوی مردم و توجیه و تبیین مسائل از سوی قوه قضاییه می‌تواند کمک کار قوه قضاییه باشد تا شاهد تحول و پیشرفت در این حوزه باشیم.

درباره دعوت آقایان رئیسی و محسنی اژه ای از اصلاح طلبان برای نقد و مشورت بسیار مثبت است. ضرورت دارد که حاکمیت با بدنه جامعه، نیروهای فعال مدنی و سیاسی و نخبگانی که در درون نظام هستند و دلسوز این کشور محسوب می‌شوند، ارتباط مستمر برقرار کند.

به نظر من اقدام آقایان برای تماس با دیگران و کسب نظرات اگر مستمر و واقعی باشد و انتقادات دریافت بشود می‌تواند موثر باشد. اگر تشکیلاتی باشد که این نظرات و انتقادات را گردآوری کند و آنها را به مسوولان و مقامات گزارش بدهد می‌توان امیدوار بود که این ارتباطات در آینده نتایجی داشته باشد.  فعلا روسای دو قوه قضاییه و مجریه تصمیم گرفته‌اند با فعالان سیاسی در ارتباط باشند. شروع خوبی است و دلیلی هم ندارد که بدبینانه با آن برخورد کنیم.

من فکر می‌کنم که آسیب‌ شناسی انتخابات و کاهش مشارکت مردم در سه انتخابات 28 خرداد (ریاست جمهوری، شوراها و خبرگان) باید این درسی را به مسوولان داده و این زنگ خطر را به صدا درآورده باشد.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  4 ژوییه 2021

 
 

اشتراک گذاری: