ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 تیر 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اصل بد نیکو نگردد، زآنکه بنیادش بد است؟

طرفداران و مخالفان طالبان

در مطبوعات و رسانه های ایران

 
 
 

 

 

طرفداران و مخالفان بازگشت طالبان به حکومت در افغانستان، در ایران به دو گروه تقسیم شده اند. یک گروه که از نزدیکان دولت آینده اند و گوشی هم در بیت رهبری دارند معتقدند طالبان حکومت را بدست خواهد گرفت و از همین حالا باید با آن مناسبات داشت. این گروه می گویند گذشته طالبان را باید فراموش کرد و این طالبان هم آن طالبان 20 سال پیش نیست که مجسمه های عظیم بودا را در بامیان به توپ بست.

گروه دوم خلاف گروه اول می اندیشد و معتقد است ذات طالبان شیعه ستیز و زن ستیز است و آبش هم با جمهوری اسلامی در یک جوی نخواهد رفت و در صورت حاکم شدن دوباره اش در افغانستان برای ایران دردسرهای بزرگی را ایجاد خواهد کرد. شاید این گروه بیش از گروه اول ماجرای حمله محمود افغان به ایران و تسخیر پایتخت آخرین شاه صفویه را در ذهن داشته باشند و آن فجایع و خون ریزی که محمود افغان در اصفهان از خود به یادگار گذاشت.

فعلا روزنامه کیهان و حسین شریعتمداری پرچمدار گروه اول هستند و روزنامه جمهوری اسلامی و مدیر مسئول آن "مسیح مهاجری" پرچمدار گروه دوم.

در همین ارتباط روز گذشته روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: علاوه بر ماهیت فاشیستی طالبان که در کارنامه عملی این گروه تروریستی ثبت است، تفکر طالبانیسم دارای ویژگی‌هائی است که فقط بر حکمرانی انحصاری تکیه دارد و با هیچ قدرت حاکمیتی در هیچ نقطه‌ای از جهان سر سازگاری ندارد. بعد از آنکه نمایندگان طالبان در سفر بهمن‌ماه سال گذشته به تهران به مسئولین نظام جمهوری اسلامی اطمینان دادند دست از آدم‌کشی برداشته‌اند و با شیعیان افغانستان هم کاری نخواهند داشت، همین یکماه قبل در منطقه بقلان عده‌ای را محاصره کردند و هزاره‌ها را که اکثریت شیعیان افغانستان را تشکیل می‌دهند، از سایر اهالی جدا کرده و همگی را به قتل رساندند.

آنها طی ماه‌های اردیبهشت و خرداد امسال همین رفتار را در شهرهای کابل، هرات و بهسود هم با شیعیان انجام دادند و صدها نفر از آنها را قتل‌عام کردند.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  6 ژوییه 2021

 
 

اشتراک گذاری: