ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 تیر 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نخست وزیر اسرائیل راهی امریکا میشود

سیاست اسرائیل دربرابر ایران

چه تغییر خطرناکی خواهد کرد؟

 
 
 
 

 

خبرگزاری ها به نقل از نفتالی بنت، نخست‌وزیر جدید اسرائیل اعلام کرده اند که دولت جدید اسرائیل می‌خواهد در سیاست خود در برابر جمهوری اسلامی تجدید نظر کرده و با سیاست های بایدن در کاخ سفید همسو شود.

ظاهرا اسرائیل می خواهد دست از مخالفت با برجام بردارد و دراین زمینه نخست وزیر اسرائیل با وزیر خارجه جدید و وزیر دفاع و همچنین رؤسای سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی اسرائيل جلسات رایزنی محرمانه داشته است.

قرار است نفتالی بنت در اواخر ژوئیه (اوایل مرداد) راهی امریکا شده و با بایدن در کاخ سفید دیدار و مذاکره کند.

هیچ مقام و یا رسانه ای تاکنون نگفته که این تجدید نظر در سیاست اسرائیل در قبال ایران و همسوئی با کاخ سفید در چه عرصه ایست و دارای چه تازگی است. درعین حال که نخست وزیر اسرائیل با پادشاه اردن دیدار محرمانه داشته، با رئیس جمهور مصر بزودی دیدار خواهد کرد و سفارت این کشور در امارات متحده را افتتاح کرده است.

در ایران نیز اعلام شده که غنی سازی فلزی که از جمله نیازهای تولید کلاهک اتمی است به مرز 20 در صد رسیده است و این یعنی ایران برنامه اتمی خود را تا آستانه امکان تولید بمب اتم دنبال خواهد کرد و شاید هم به سبک کره شمالی قصد داشته باشد چنین بمبی را ساخته و به یکبار دست به آزمایش آن زده و جهان را در مقابل عمل انجام شده قرار دهد. ضمنا جاسوسی اسرائیل در نهادهای جمهوری اسلامی و بویژه در واحدهای فوق محرمانه اتمی جمهوری اسلامی نفوذ دارد و از این روند اطلاع کافی دارد.

با توجه به این اطلاع و آن برنامه جمهوری اسلامی، تجدید نظر دولت جدید اسرائیل در سیاست های گذشته چه می تواند باشد؟ این مهم ترین سئوالی است که هیچ پاسخی تاکنون برای آن یافت نشده اما این گمان و حدس بیجا نیست که نخست وزیر اسرائیل در پی راضی کردن امریکا و کانون پرقدرت یهودیان مقیم امریکا با طرحی است که اسرائیل بدنبال آن است و این طرح نیست مگر کمک فوری به چند کشور منطقه تا بسرعت به کشورهای اتمی تبدیل شوند و در مقابل ایران سینه سپر کنند. اگر این حدس و گمان به یقین تبدیل شود، اسرائیل بسیار موذیانه در پی کشیدن پای بسیاری از کشورهای منطقه به میدان مقابله با ایران و درعین حال وابستگی به اسرائیل است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  10 ژوییه 2021

 
 

اشتراک گذاری: