ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 تیر 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سایت "عصرایران" از ایران:

حاکمیت پنبه از گوش درآورد

به سمت انفجاری بدفرجام میرویم!

 
 
 

 

 

سایت متمایل به چپ مذهبی داخل کشور، در گزارشی مفصل، پس از طبقه بندی اجتماعی و اقتصادی مردم ایران در سه دهه گذشته، با اشاره به بحران در حال انفجار کنونی در جمهوری اسلامی نوشت:

 

در چنان وضعیت پر آشوب و غارت خطر انفجار قریب الوقوع است. فرودستان بی آن که دارای لیدر داخلی یا خارجی باشند، بی آن که شعار ایدئولوژیک یا سیاسی داشته باشند، بی آن که نمایندگانی برای مذاکره داشته باشند، بی آن که طرح یا ساختاری برای جنبش یا انقلاب داشته باشند، همانند سیلی خانمان برانداز، فاصله خالی بین طبقه فقیر و ثروتمند را ( که زمانی محل طبقات متوسط بود) طی می کنند تا به کاخ ها برسند و به زعم خود حقوق از دست رفته و نان دزدیده شده شان را پس بگیرند.

در چنین حالی، تر و خشک با هم خواهند سوخت؛ هم تاجری که دهها سال با شرافت و درستکاری سرمایه اندوخته، هم آقازاده ای که از رانت بی انتهای پدر، به آلاف و الوف رسیده است و در جزء جزء اموالش، حق محرومان نهفته است.

چنین سیلی را هیچ نیروی قاهره ای نمی تواند مهار کند چرا که قطرات این سیل، چیزی برای از دست دادن ندارند.

نتیجه این انفجار، فروپاشی بیش از پیش جامعه خواهد بود با تبعات سهمگین تری که جای پرداختن به آن نیست.

اصلاحات اساسی به ویژه در ساختارهای تصمیم گیری و بنیان های اقتصادی، تنها راه مانع شدن از چنین اتفاق بدفرجامی است. اگر تا چند سال پیش می شد سر چشمه را با بیل بست، امروز تنها تصمیمات بزرگ، شجاعانه، تاریخی، مردمی و صد البته فوری است که می تواند ایران را از دچار شدن به چنان سیلاب مهیب و خوفناکی نجات دهد.

مسوولان نظام جمهوری اسلامی ایران! بی آن که صورت مساله را پاک کنید، این هشدار را جدی بگیرید و "ایران" را نجات دهید.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  12 ژوییه 2021

 
 

اشتراک گذاری: