ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 تیر 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

رهبرتوپ مذاکرات وین را به رئیسی پاس داده

امریکا و ایران در دو سوی

طناب کشی راستی آزمائی!

 
 
 

 

 

دور هفتم مذاکرات وین، همانگونه که پیش بینی شده بود به دوران ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی موکول شده است. این نکته ایست که ظریف نیز در گزارش خود به مجلس آن را اعلام کرد. بعید است رئیسی و تیم جدید مذاکره کننده بتوانند بیش از آنچه در 6 جلسه مذاکرات وین بدست آمده بگیرند. دلیل آن آشکار است: اعتصابات سراسری کارگران، انتخابات ریاست جمهوری و شوراها که به فاجعه تبدیل شد، رئیس جمهوری که خود یکی از چهار متهم قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 است، نورافکنی را در مقابل چشم امریکا و اروپا روشن کرد که حالا بر مبنای آن، مذاکره کنندگان امتیازهای بیشتری از ایران خواهند خواست و به این آسانی نه پولهای ایران را پس خواهند داد و نه همه تحریم ها را لغو خواهند کرد.

وزیر خارجه امریکا روز گذشته اعلام کرد که تأخیر در ادامه مذاکرات و پیشرفت ایران در فعالیت‌های هسته‌ای می‌تواند بر تصمیم آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای (برجام) تاثیر بگذارد و این یعنی "قرُم قرُم" پا پس کشیدن از آنچه که در مذاکرات با تیمی که عراقچی در راس آن بود بدست آمد، اما رهبر جمهوری اسلامی آن را نپذیرفت و یا اگر هم پذیرفت صبر کرد تا در دوران ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی برسد و توپ را برای گلُ به او پاس بدهد.

رهبر جمهوری اسلامی گفته است که توافق با امریکا باید راستی آزمائی شود و ضمنا امریکا متعهد شود که یکبار دیگر زیر قرار داد نخواهد زد. حالا امریکا هم همین شرط را به نوع دیگری مطرح کرده است. این شرط آنست که باید راستی آزمائی شود که ایران با غنی سازی 60 در صدی و تولید اورانیوم فلزی 20 در صدی به سوی تولید سلاح اتمی گام برنداشته است. یعنی تمام دروازه های بسته اتمی ایران باید به روی بازرسان آژانس انرژی اتمی جهانی باز شود!  و ایران تمام فعالیت های 60 درصدی و 20 درصدی فلزی را تعطیل کرده و آنها را تحویل بدهد تا پس از راستی آزمائی تحریم ها لغو شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  14 ژوییه 2021

 
 

اشتراک گذاری: