ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 تیر 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 23 تیر

قمه کشی دختران محصول

خشونت درمانی حکومت است

 
 
 

 

 

وجه غالب در جمهوری اسلامی به بهانه برقراری و حفظ امنیت، در تمام 42 سال گذشته و در حقیقت از همان زمان که سینما رکس آبادان به آتش کشیده شد تاکنون یورش درمانی، زندان درمانی، اعدام درمانی و ترور درمانی بوده است. خمیرمایه این شیوه "درمان" دروغگوئی، اتهام زنی و خشونت پروری بوده است. حتی ادبیات اکثر مقامات و امام جمعه ها و فرماندهان سپاه آلوده به کلمات زشت و توهین و حتی ناسزا و تهدید است. این مجموعه، خشونتی را درجامعه ایران بوجود آورده است که بصورت طبیعی از راس نظام به بطن جامعه تزریق شده و حالا فقر، بیکاری، بحران اقتصادی و اختلاف تاریخی طبقاتی این خشونت را چنان تشدید کرده که غیر قابل کنترل به نظر می رسد. شاید یکی از انگیزه های شعار "رضاشاه روحت شاد" علاوه بر تمایل جامعه برای بازگرداندن روحانیون به حوزه های علمیه و به زیر کشیدن آنها از حکومت، مقابله با همین خشونتی باشد که عملا شهرها و محلات را به زیر سلطه انواع مافیاهای دزدی و زن ربائی، تجاوز به عنف، قمه کشی قرار داده و برقراری امنیت عمومی باشد. ایران هرگز شاهد چنین گروه هایی که بنام "گنده لات"، "اراذل و اوباش" و... شناخته می شوند نبوده است. جمع کردن نوبتی آنها و گرداندنشان در شهرها و به دار آویختن آنها در برابر چشم های مردم، اقدامی بی نتیجه بوده و خود به نوعی دیگر خشونت را درجامعه عادی کرده است. به کار گرفتن همین اراذل و اوباش برای سرکوب اعتراضات مردم، به صف کردن کلاه مخملی ها توسط حداد عادل در انتخابات شوراها، تبدیل بند همین اوباش در زندان ها بعنوان بند تبعیدی سیاسیون نیز گوشه ای از فاجعه است. حتی رفتار خشنی که در زندان ها علیه زندانیان سیاسی اعمال می شود نیز ادامه همین خشونت حکومتی و از بالا به پائین است. محصولی که از این روش حکومتی بدست آمده، افزایش روز افزون نزاع های منجر به قتل، قمه کشی در خیابانها، انواع بزه ها در مدارس و ... است. پخش چند فیلم ویدئویی از نزاع دختران کم سن و سال که در سن و سال دانش آموزان مدارس اند، ادامه همین وضعی است که به آن اشاره شد. همچنان که تهدید نیروی انتظامی و قوه قضائیه برای بازداشت فلان دختر قمه کش ادامه خشونت حکومتی است. جامعه اصلاح نخواهد شد مگر ابتدا حکومت خود را اصلاح کند. این اصلاح با نصیحت و تهدید ممکن نیست. تلویزیون در همه کشورهای جهان نقش مهمی برای چنین اصلاحی دارد اما در ایران تلویزیون خود در خدمت خشونت است.

پس از انتشار فیلم نزاع و قمه کشی شماری دختر جوان سرهنگ «جهانگیر کریمی» معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی اصفهان فرمان یافتن آن دختر قمه بدست را داده و ادعای دستگیری منتشر کنندگان فیلم آن نزاع را کرده است. ادامه همان روش های کهنه و قدیمی که هیچ نتیجه ای نخواهد داشت، مگر به زندان رفتن شماری جوان و بیرون آمدن آنها از زندان با انواع تجربه های تازه!

همزمان با همین تهدیدها و وعده های معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی اصفهان، فیلم دیگری از نزاع جمعی شمار دیگری از دختران در خیابان پخش شده و باید در انتظار پخش فیلم های بسیاری در آینده نزدیک بود. که آن را می بینید.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  14 ژوییه 2021

 
 

اشتراک گذاری: