ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 تیر 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

شریعتمداری کیهان هم فهمید

طالبان تازه فهمیده اند

افغانستان 20 به عقب نمی رود

 
 
 

 

 

طالبان افغانستان، اگر هم تاکنون در رویای شیرین تسخیر کامل افغانستان و برقراری حکومتی را داشتند که ننگ تاریخ آن کشور است، حالا کم کم فهمیده اند آن "ممه" را "لولو" برده و حال و هوای افغانستان بکلی دگرگون شده و دیگر به این آسانی نمی توان مجسمه بودا را به توپ بست و زنان را در خیابان شلاق زد و ...

با همین شناخت است که در روزهای اخیر رهبران طالبان هر کجا که تریبونی بدست می آورند اعلام می کنند که ما دیگر آن طالبان قدیم نیستیم. ما خیال برقراری آن مقررات جهنمی گذشته را نداریم، ما مدنی شده ایم، ما اصلا نمی خواهیم حاکم افغانستان شویم. ما مثل بقیه مردم شده ایم!

این اظهارات را مردم افغانستان می پذیرند؟ حداقل در شهرهای افغانستان بعید است، حتی در روستاها نیز مردم آنها را طرد می کنند. حتی شریعتمداری کیهان تهران هم از آن یابوئی که او را برداشته و موجب شده بود طالبان را به آرایشگاه برده دوباره به نمایشگاه بگذارد پیاده شده است. ریش و پشم و دستارهائی که آنها به دور سرشان می پیچند، برای بسیاری از مردم افغانستان قابل تحمل نیست، به این دلیل ساده که میدانند زیر این ریش و پشم چه افکاری پنهان است. مردم انفجارها و بویژه انفجارهای  انتحاری و کشته شدن مردم را فراموش نکرده اند. حتی اگر اینگونه تبلیغ شود که آنها می خواهند حریف داعش در افغانستان شوند هم مردم میگویند: "سگ زرد- برادر شغال است"

روز گذشته نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان در همین چارچوب گفت:

روسیه نگران تشدید فزاینده خصومت‌ها در افغانستان است، اما اعتقاد ندارد که طالبان سعی دارد قدرت را در این کشور بدست بگیرد.  معتقدیم امروز خطری مبنی بر به دست گرفتن خشونت‌آمیز قدرت از سوی طالبان وجود ندارد.  درگیری‌ها اغلب در مناطق روستایی اتفاق می‌افتد و به شهرها حمله نشده، گرچه آن‌ها در محاصره شدید قرار دارند.  هدف طالبان تقویت موقعیت خود پیش از آغاز مذاکرات صلح است. طالبان از عواقب منفی سناریوی با زور روی کار آمدن آگاه هستند و به اجرای آن علاقه‌مند نیستند. ضمنا روسیه با ماموریت نظامی ترکیه برای حفاظت از فرودگاه کابل نیز مخالف است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  17 ژوییه 2021

 
 

اشتراک گذاری: