ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 تیر 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

از یک نامه وارده

کوچ اعراب به خوزستان

و کوچه خوزستانی ها به تهران

 
 
 

 

با سلام و احترام خدمت شما.

چند وقت هست که یک اتفاق مهم را شاهد هستم و آن  این هست که:

 تعداد کثیری از آپارتمان‌ها و املاک کرج بویژه در گوهردشت و عظیمیه ، داره توسط خوزستانی‌ها خریداری میشه !این خریدها با قیمت‌هایی بالاتر از نرخ منطقی انجام میشه که در طول یکسال گذشته باعث افزایش قیمت املاک شده است ! همچنین متوجه شدم که همین هجوم در مناطق شمال شهر تهران هم اتفاق افتاده است. چند روز پیش بصورت اتفاقی سوار یک پراید شدم که "سه راه گوهردشت" را بلد نبود، ولی داشت مسافر کشی میکرد !وقتی علت را از او پرسیدم ، پاسخ داد:

ما دوازده خانوار هستیم که یک ماه پیش از خوزستان آمده‌ایم در شهر جدید هشتگرد آپارتمان خریده‌ایم و اسم و آدرس‌ها را تازه دارم یاد میگیرم !

پولدارها به مناطق شمال تهران میروند ، متوسط‌ها به کرج و کم پولدارها به هشتگرد جدید.

ابتدا به این فکر میکردم که شاید بین ورود استاندار خوزستانی و این سیل مهاجرت خوزستانی‌ به استان البرز رابطه‌ای باشد؟ ولی هیچ دلیل منطقی‌ای در این جهت نیافتم. تا اینکه چند روز پیش متوجه شدم یک آپارتمان در عظیمیه توسط یک خوزستانی بدون دیدن ملک خریده شده! یعنی ندیده ، بخش اعظم پول را به حساب فروشنده واریز کرده بود . پس از اینکه خریدار را در کرج دیدم و با او صحبت کردم ، سوال خودم را مطرح کردم و او با خنده گفت:

مدتی است که اعراب کشورهای مجاور خوزستان به ایران می‌آیند و ملک های خوزستان را با قیمت گزاف می خرند. ما هم به چند برابر قیمت و البته به دلار امریکا ملک‌های خودمان را به آنها میفروشیم.

خود من یک ملک به یک عراقی در اهواز فروختم که تا پارسال ۸۰۰ میلیون تومن هم کسی ازم نمیخرید. ولی به آن عراقی بیش از ۵ میلیارد تومن (به دلار)  فروختم و این آپارتمان را ۳ میلیارد تومن و آن ماشین (به ماشین خودش اشاره کرد) را ۲ میلیارد تومن خریدم !

لازم به ذکر است که شیراز هم بعلت نزدیکی و امتیازات زیاد آن همیشه یکی از مقاصد اصلی خوزستانیها بوده، این روزها قیمت ملک به ۴ تا ۵ برابر افزایش یافته بطوری که هیچکس همچین گرانی در عمر خود سراغ ندارد.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  19 ژوییه 2021

 
 

اشتراک گذاری: