ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 خرداد 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 2 خرداد

وحشت از شرکت

پیش بینی نشده مردم درانتخابات

 
 

 

 

برخی رسانه های داخلی که سعی می کنند استقلال خود از جناح های حکومتی حاضر در انتخابات حفظ را کنند، ارزیابی های مثبتی از مناظره 4 ساعته علی لاریجانی در "کلاب هاوس" ارائه داده اند. محور اصلی این ارزیابی مثبت آن بخش ها از سخنان لاریجانی است که حاوی سر خط های یک برنامه برای سیاست های داخلی و خارجی بوده است. یعنی درست همان مسئله ای که در صحبت های تاکنون منتشر شده دیگر نامزدهای انتخاباتی غایب است و بیشتر به شعار و کلی گوئی می خواهند انتخابات را پشت سر بگذارند. همین رسانه ها معتقدند که لاریجانی با اشاره به برنامه هائی که برای دولت خود دارد فعلا دست بالا را در میان دیگر نامزدهای انتخاباتی دارد.

ظاهرا تحت تاثیر همین مناظره 4 ساعته است که مصباحی‌مقدم عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: من احتمال آن را خیلی دور نمی‌دانم که آقای لاریجانی اگر تا آخر در انتخابات بماند، مقداری از آراء آقای رئیسی را جذب کند.

از سوی دیگر مهدی چمران نائب رئیس ‌شورای ائتلاف نیروهای انقلاب (جبهه حامی رئیسی) که پیش تر رئیس شورای شهر تهران بود نیز با پیش بینی شرکت ناگهانی و پیش بینی نشده مردم در انتخابات گفته است:

«نباید توهم پیروزی کسی را بردارد. فکر نکنیم ایشان (رئیسی) بیشترین آرا را دارد. معلوم نیست چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. نباید شب و روز داشته باشیم چون این‌روزها برگشتنی نیست.»

هنوز معلوم  نیست اصلاح طلبان در باره آنها که در صحنه انتخابات می مانند چه موضعی اتخاذ خواهند کرد. آیا بصورت جبهه ای از یکی از نامزدها حمایت خواهند کرد و یا  اشتباه انتخابات سال 84 را تکرار خواهند کرد. در آن انتخابات اصلاح طلبان نتوانستند بر سر یک نامزد به توافق برسند و در نتیجه احمدی نژاد از صندوق ها در آمد. فعلا یگانه فعال سیاسی که البته به حزب کارگزاران نیز نزدیک است و پیشتاز اعلام  نظر شده فائزه هاشمی است که روز گذشته اعلام کرد در انتخابات 1400 از علی لاریجانی حمایت خواهد کرد. این درحالی است که وی پیشتر در چند مصاحبه اعلام کرده بود در انتخابات شرکت نخواهد کرد. ظاهرا هراس از افتادن قوه مجریه بدست رئیسی و امثال سعید جلیلی و سرداران مانند رستم قاسمی بتدریج تبدیل به هوشیاری شده و جبهه ای برای جلوگیری از این واقعه درحال شکل گیری است. شاید نتیجه همین زمزمه ها و هراس از تشکیل چنین جبهه ای باشد که امام جمعه موقت تهران خطاب به افراد حزب الله گفته "فتنه ای در کار است و باید آماده باشید!" و این توصیه چیزی نیست جز این که نخواهند شکست انتخاباتی رئیسی را بپذیرند و برای صندوق ها و شمارش آراء طرح و نقشه ای داشته باشند که بمیناک از واکنش مردم هستند. البته انتخابات را دولت روحانی برگزار می کند و بعید است که در برابر رای سازی و تقلب تسلیم شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  23 مه 2021

 
 

اشتراک گذاری: