ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 خرداد 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 24 خرداد

4 روزی که می تواند

نتیجه انتخابات را زیر و رو کند

 
 
 

 

 

همزمان با انتشار پیام انتخاباتی منتسب به میرحسین موسوی، محمد خاتمی بیانیه‌ای به خط خود منتشر ساخت. او در این پیام از مردم خواست که در انتخابات مشارکت کنند. خواستی که تا حدودی در پیام منتسب به میرحسین موسوی نیز مطرح بود، اما طرفداران تحریم انتخابات فورا آن را مصادره به مطلوب کرده و مدعی شدند که موسوی هم انتخابات را تحریم کرد. البته هنوز این نکته در ابهام است که چرا میرحسین موسوی که در دوران اخیر امکان تلفن دارد، پیام خویش را شخصا پشت تلفن نخوانده تا ضبط و پخش شود و یا چرا مانند محمد خاتمی آن را با خط و امضای خویش منتشر نکرده است تا شایع نشود که پیام او دستکاری شده و یا کامل منتشر نشده؟

درباره پیام محمد خاتمی، این سئوال مطرح شده که چرا وی بصورت مشخص از یکی از دو نامزد متفاوت انتخابات 1400 اعلام حمایت نکرده است. ما فکر می کنیم، حتی با اندک آشنائی با اوضاع ایران می توان دلیل آن را حدس زد. از جمله این که اگر خاتمی برای مثال اسم "همتی" را می آورد، حکومت با عزمی که برای به ریاست جمهوری رساندن ابراهیم رئیسی دارد، در صورت موفقیت در تحقق این عزم، بزرگترین تبلیغ علیه خاتمی را این بار اینگونه ترتیب میداد که مردم به حرف خاتمی گوش نکرده و او دیگر در میان آنها اعتبار ندارد و به همین دلیل همتی رای نیآورد! نکته دیگری که باید به آن توجه کرد اینست که دعوت به مشارکت مردم در انتخابات از سوی خاتمی، قطعا دعوت به مشارکت برای رای به ابراهیم رئیسی نیست، بنابراین، پیشنهاد مشارکت برای رای به یکی از دو نامزد متفاوت انتخابات است. می توان حدس زد و انتظار داشت که بزودی حسن خمینی نیز مواضعی مشابه محمد خاتمی و شاید صریح تر از او در باره شرکت در انتخابات و رای به یکی از دو نامزد متفاوت از 5 نامزد دیگر و حتی با ذکر نام همتی وارد میدان شود و متعاقب آن دیگر نهادها اصلاحات نیز در نظرات گذشته خود تجدید نظر کنند. از جمله مجمع روحانیون.

پس از مناظره سوم، تحرکاتی آغاز شده و شتاب گرفته که حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان وحشت از آن را بازتاب داده است. او از چهار نامزد طیف راستگرایان مرتجع خواسته تا هرچه زودتر بسود نامزد پنجم (که کسی جز رئیسی نیست) کناره گیری کنند تا آراء نشکند و انتخابات به دور دوم کشیده نشود.

در ادامه این تحرکات، باید از دو نامه علی لاریجانی خطاب به شورای نگهبان و پافشاری وی برای اعلام دلیل رد صلاحیتش را نام برد که خود به نوعی ورود به صحنه مقابله با توطئه انتخاباتی جاری است. همچنین، این خبر را مهم تلقی کرد که پس از مناظره سوم شورا و جبهه اصلاحات به ریاست بهزاد نبوی تشکیل جلسه داده تا از میان همتی و مهرعلی زاده یکی از آنها را بعنوان نامزد مورد حمایت خویش اعلام و از مردم خواسته شود تا به وی رای بدهند.

همه این اخبار و تحرکات نشان میدهد که دوران رخوت و عقب نشینی و انتظار و بی تفاوتی پایان یافته و تا روز جمعه و تا پای صندوق های رای باید منتظر زلزله ای بود که می تواند برج انتخاباتی شورای نگهبان را نه تنها بلرزاند و دیوارهایش ترک بردارد، بلکه فرو بریزد!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  14 ژوئن 2021

 
 

اشتراک گذاری: