ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 خرداد 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تصمیم جبهه اصلاحات موجب تفرقه شده

استمداد 113 اصلاح طلب از

بزرگان اصلاحات برای ورود به صحنه

 
 
 
 
 

 113 اصلاح طلب نامه ای جمعی خطاب به محمد خاتمی، علی‌اکبر ناطق نوری، هادی خامنه‌ای، حسن خمینی، محمد هاشمی رفسنجانی، علی لاریجانی، محمدرضا عارف، بهزاد نبوی و مسعود پزشکیان درباره انتخابات 1400 نوشتند. آنها در انتقاد از تصمیمی که شب گذشته جبهه اصلاحات برای اعلام عدم حمایت از همتی منتشر کردند نوشتند:

ما برای مبارزه با موج ناامیدی، انجماد سیاسی- اجتماعی و یأس فراگیر عمومی برخاسته ایم. در این مسیر نیز زاد و توشه‌ای جز تکیه بر آرمان‌های اصیلی چون استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، نداریم. تمام همت ما برآن است از تمامیت «جمهوری اسلامی» که امروز به‌واسطه عملکرد برخی جمهوریت آن در حال تضعیف است، دفاع کنیم.

هدف اصلی امضاکنندگان این نامه پیش از رقابت با رقبای اصولگرا، مبارزه و مخالفت با «انسداد سیاسی» و «ترویج یأس» است. به این اعتبار حضور در میدان مبارزه‌ای نفس‌گیر به انفعال، بی‌تفاوتی و مسخ‌شدگی اولی و ارجح تشخیص داده شده است. چه اینکه صیانت از صندوق‌های رأی به‌عنوان مهمترین دستاورد آزادی‌خواهان ایران عزیز، از انقلاب مشروطه تا انقلاب شکوهمند اسلامی به هر موضوع دیگری تفوق و برتری دارد. یقینا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در زمره اندک فرصت‌های باقیمانده به‌منظور تقویت پایه‌های جمهوریت نظام تلقی می‌شود. جریان اصلاحات تجربه تلخی از تشتت و چنددستگی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۴ که نتایج زیان‌بار آن را همگان ملاحظه کردند، در کارنامه دارد. بدین جهت از رهبران و بزرگان اصلاحات و اعتدال و عقلای ایران تقاضا داریم که از هم‌اکنون وارد میدان شده و با معرفی گزینه اجماعی خود، مردم ایران را قانع و تشویق به شرکت در انتخابات و حمایت از این کاندیدا کنند.

جریان اصلاحات و عقلانیت که در خرداد ۱۳۹۲ با اتحاد و اجماعی که حاصل تدبیر مرحوم آیت‌الله هاشمی و حجت‌الاسلام والمسلمین جناب خاتمی بود، توانست ایران عزیز را که از مسیر اصلی آبادانی، توسعه منحرف شده بود به ریل خود بازگرداند، نباید انحراف دیگری را در این مسیر تاب بیاورد. لذا از جنابتان استدعای عاجل داریم تا با حمایت از ظرفیت‌های محدود باقیمانده در آوردگاه نابرابر انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و دعوت از همه کاندیداهای بازمانده از رقابت با اجماع، زمینه و زمانه را جهت خلق حماسه و شگفتی دیگری چون انتخابات‌های۱۳۷۶ و ۱۳۹۲ مهیا و فراهم سازید. عدم تصمیم‌گیری و نپذیرفتن مسئولیت نقش‌آفرینی در این اجماع، منجر به خسران و پشیمانی در آینده نه چندان دور خواهد شد که راه بازگشتی برای آن متصور نیستیم. ایمان و اعتقاد داریم که اگر مرحوم آیت‌الله هاشمی در این برهه از تاریخ در قید حیات می‌بودند، قطعا تدبیری جز این نمی‌اندیشیدند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  16 ژوئن 2021

 
 

اشتراک گذاری: