ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 اردیبهشت 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

 عنوان اول پیک نت 7 اریبهشت

لغو تحریم های عمومی ایران

بزودی آغاز می شود!

 
 
 

 

 

دور جدید نشست هیات های مذاکره کننده ایران و 1+4 برای لغو تحریم های امریکا، بازگشت ایران به غنی سازی اورانیوم مطابق قرارداد برجام و بالاخره بازگشت امریکا به برجام، امروز در وین آغاز می شود. پیش بینی می شود که این دور از مذاکرات به اعلام رسمی جدول لغو تحریم ها بیانجامد. رویدادی که اهمیت آن برای جمهوری اسلامی آنقدر مهم است که حتی ابراهیم رئیسی که معمولا بین دو صندلی بیت رهبری و جبهه پایداری می نشیند و سعی می کند حرفی بزند که فرماندهان سپاه را خوش آید نیز روز گذشته گفت "رفع تحریم ها مطالبه ملی است و نباید دستاویز دعواهای سیاسی شود". او حتی اگر حدس می زد که حرف دل رهبر جمهوری اسلامی این نیست که او گفته، بدون تردید این جمله را نمی گفت. او می داند و یا حدس زده که رهبر جمهوری اسلامی پس از بررسی جزئیات مذاکرات قبلی وین، عراقچی را با تاکید بر رسیدن به تفاهم برای لغو تحریم ها عازم ماموریت کرده است. حتی حدس زده می شود که برای رسیدن به این تفاهم و توافق، مصاحبه جنجالی و اخیر ظریف که حامل چند چراغ سبز به امریکائی ها بود وسیعا پخش و تبلیغ شد. همگی به این نتیجه رسیده اند که لغو تحریم ها و تکان اقتصاد ایران می تواند محرک قابل توجهی برای تشویق مردم جهت شرکت در انتخابات 1400 باشد. محرکی که دیگر ورود این و آن به صحنه انتخابات و مناظره های انتخاباتی هم نمی تواند موجب آن شود.

همزمان با ورود هیات ایرانی به وین، هیات امریکائی نیز راهی وین شد و در امریکا اعلام شد که کاخ سفید برای رسیدن به تفاهم در وین، زیر فشار اسرائیل تغییر موضع نخواهد داد.

عراقچی در جنگ ایران و عراق در سپاه پاسداران بود و اکنون معاون وزارت خارجه و عضو ارشد تیم مذاکرات اتمی، پس از  حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:

در مذاکرات فعلی اصلا بحث گام به گام مطرح نیست و در حال گفتگوی یکجا در باره مرحله آخر مذاکرات هستیم. اکنون در مذاکرات وین گفتگوها درباره ترتیبات مرحله ایست که طرفین تعهدات خود را انجام ‌دهند. تحریم‌ها دو دسته شده‌اند؛ عمومی و شخصی که بر سر برداشته ‌شدن عمومی‌ها توافق شده است. تحریم‌هایی که جنبه عمومی دارند مثل تحریم‌های هوایی، دریایی، نفت، پتروشیمی، کشتی‌رانی، ساختمان، خودرو و بانکی و بیمه‌ای هستند و تحریم‌های خاص شامل تحریم افراد و اشخاص است. آمریکا و ۱+۴ پذیرفته اند که تحریم‌هایی که جنبه عمومی دارند به طور کامل لغو شوند. فهرست تحریمی اشخاص، فهرستی طولانی و ۱۵۰۰ مورد است که در حال بررسی بحث‌های پیچیده مربوط به آن‌ هستیم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  27 آوریل  2021

 
 

اشتراک گذاری: