سرمقاله784

سرگردانی همگانی در انتخاباتی

که بزودی برگزار می شود!

 

چرخش سیاست امریکا

از چین ستیزی به روس ستیزی

"فرزاد فروزنده"

(پیک هفته ۱۰۹) 8 اردیبهشت ماه 1400 - 28 آوریل 2021

 pyknet100@gmail.com


7-8 اردیبهشت

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


7-8 اردیبهشت

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


7-8 اردیبهشت

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


7-8 اردیبهشت

منتخب اخبار
شهرستان ها


7-8 اردیبهشت

منتخب اخبار ورزشی


7-8 اردیبهشت

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 8 اردیبهشت

مذاکرات وین و بغداد

حاشیه مهم مصاحبه ظریف

حالا که اصطلاح "سر کار گذاشتن" به یک اصطلاح و تعبیر همگانی تبدیل شده و معنای آن را فورا همگان متوجه می شوند، ما هم از همین اصطلاح درباره مصاحبه اخیر ظریف استفاده کرده و می نویسیم که «نظام و نه ظریف با مصاحبه ای که باصطلاح فاش شده همه رسانه ها را سر کار گذاشتند». در گرماگرم انتشار این مصاحبه سرکاری، ظریف و شمخانی در بغداد با امریکائی ها و عراقچی در وین با روسیه و چین سرگرم مذاکره اند. عراقچی برای تدوین و انتشار بیانیه اعلام لغو تحریم های برجامی و ظریف و شمخانی با امریکا هم درباره مذاکرات وین و هم درباره حل مناقشه با عربستان و راه حلی برای جنگ یمن. بعنوان پیش درامد، فعلا آمریکا محدودیت سفر دانشجویان ایرانی را لغو کرد. این البته نوک کوه یخی است که از آب بیرون آمده است.  رابرت مالی در توئیتی نوشت که "اعضای شورای خلیج فارس را در جریان مذاکرات وین برای احیای برجام قرار داده است‌."  به آب و آتش زدن های اسرائیل هم تاکنون بی فایده بوده و باحتمال زیاد قالی پاخورده نخست وزیری نیز از زیر پای نتانیاهو بزودی کشیده خواهد شد. گزارش هائی درباره دیدارهای محرمانه در بغداد منتشر شده که در همین شماره پیک نت می خوانید. همچنین تفسیر مهمی درباره تغییر سیاست امریکا و ایران در منطقه را در همین شماره می خوانید. می توان حدس زد که تاخیر در دمیدن در تنور انتخابات 1400 نیز بدلیل انتظار رسیدن مجموعه مذاکراتی است که به آنها اشاره شد. این قاطعیت روحانی که روز گذشته گفت: «موفقیت مذاکرات هسته ای قطعی است» نمیتواند جمله و وعده ای تبلیغاتی باشد. سکوت او در برابر بالا و پائین پریدن های قالیباف و پایداریچی ها در مجلس نیز خود گویای آگاهی و اطلاع او از پیش بینی نتایجی مذاکراتی است که در بالا به آنها اشاره شد. کسانی که ماجرای سفر "مک فارلن" در اوج جنگ با عراق را بخاطر داشته باشند و مذاکرات پنهائی در کشور پادشاهی عمان در آخرین سال ریاست جمهوری احمدی نژاد و البته بدون کوچکترین آگاهی او را نیز از یاد نبرده باشند، می توانند حدس بزنند که جمهوری اسلامی اهل مانور و معامله سیاسی است و بوقت خود اهل تغییر شعار و سیاست و نشستن میان دو صندلی! اشاره به شرق و غرب است! فعلا همه رسانه ها و مجلسی ها سرگرم امنیتی کردن انتشار نوار مصاحبه ظریف اند و ظریف خود با خیالی آسوده در بغداد و قطر سرگرم پیشبرد و تنظیم سیاست های جدید منطقه ای. روحانی هم برای داغ نگه داشتن تنور دستور پیگیری داده است. تا اینجای کار، سرمایه گذاری روی موفقیت دو مذاکره در وین و در بغداد است، اگر مذاکرات با موفقیت همراه بود که همگان مصاحبه ظریف را فراموش می کنند و اگر شکست خورد همگان مدعی ظریف و مصاحبه اش! شانس اول بیش از بد شانسی دوم است.


در انتظار اعلام لیست لغو تحریم ها

همآهنگی سه جانبه ایران

با روسیه و چین در مذاکرات وین


در خانه نخست وزیر عراق

دو روزنامه نگار امریکائی

خبر از مذاکرات ایران و امریکا دادند


پیمان بغداد تازه ای در پیش است؟

3 خبر منطقه ای

که پازل ها را کامل می کند


راه توده 784 منتشر شد

هفته نامه راه توده - شماره 784 (چهارشنبه 8 اردیبهشت 1400)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی کانال تلگرام و فیسبوک آن نیز قرار گرفت.

سرمقاله این شاره در باره انتخابات 1400 و سرگردانی همگانی (حکومت و مردم) است. بخش دیگری از خاطرات محمد علی عموئی درباره فعالیت های حزب توده ایران در سالهای پیش از یورش و سپس زندان و شکنجه و... نیز دراین شماره منتشر شده است. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با این عناوین: بند بازی سیاسی 41 جمهوری اسلامی، چرخش بزرگ سیاستمنطقه ای در امریکا و ایران، کشاکش حکومتی در کنار جنبش تحولات مهم است، مرحله پیچیده تحولات تاریخی در ایران، رهبران کجا و چگونه برگزیده می شوند؟، روسیه ستیزی دو جمهوری چک و لهستان، هشدار پوتین به تحریکات نظامی در مرزهای روسیه، 200 میلیون مردم برزیل در اسارت نئولیبرالیسم، امریکا به دوران مک کارتیسم باز میگردد، قدرت های میانی (ایران و ترکیه) در سایه قدرت ها بزرگ و بالاخره گزارش کوتاهی درباره حزب توده ایران و جنبش سندیکائی ایران بمناسبت اول ماه مه.


افشاگریهای تازه علیه قالیباف می گوید:

بلند پروازی های قالیباف در

مجلس‌استصوابی خلاصه‌میماند


در صورت واکسینه شدن علیه کووید 19

سفر امریکائی ها به اروپا

بزودی آزاد اعلام خواهد شد


 عنوان اول پیک نت 7 اریبهشت

لغو تحریم‌های عمومی ایران
بزودی آغاز می شود!


با حضور در بغداد

ظریف رهبری مذاکرات برای آشتی

با عربستان را برعهده گرفته است؟


حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران:

اولین مخالف دولت نظامی

شخص رهبر ج. اسلامی خواهد بود


دستور کار این دیدار در دست تهیه است

دستپاچگی رئیس جمهور اوکرائین

پس از اعلام خبر دیدار پوتین و بایدن


بیانیه انتخاباتی مصطفی تاج زاده

من با اعلام خواست های مردم

وارد میدان انتخابات می شوم!


رهبران عراق و امارات نقش آفرینند

آشتی کنان ایران و عربستان

در بغداد انجام خواهد شد؟


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته "لغو تحریم های عمومی ایران بزودی آغاز می شود" نزدیک به 8 هزار خواننده روی تلگرام این روزنت داشت. همین مطلب در فیسبوک پیک نت نیز بیشترین خواننده را داشت و روی 9 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

آدرس فیسبوک پیک نت اینجا


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران