ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 اردیبهشت 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 11 اردیبهشت

در انتظار خاتمه هیاهوها

و آغاز لغو تحریم ها

و سیاست جدید منطقه ای

 
 
 

 

 

جنجال مصاحبه ظریف بزودی فروکش خواهد کرد و سینه زنی و کفن پوشی دار و دسته عماریون (عاملان آتش زدن سفارت عربستان) و شماری طلبه مواجب بگیر ستاد پایداری ها در قم (موسسه مرحوم مصباح یزدی)  که علم الهدا نیز در مشهد دنباله کار آنها را گرفت خاتمه خواهد یافت. این آخرین زوری است که آنها زدند تا بلکه مانع موفقیت مذاکرات وین و لغو تحریم ها در دوران روحانی شوند. شاید یگانه موفقیت آنها در پشت این جنجال ها، رد صلاحیت های گسترده برای انتخابات شوراها و جاسازی کردن افراد خود برای قبضه شوراها و از نفس انداختن این نهاد باشد.

فعلا عراقچی در وین و ظریف در منطقه سرگرم هموار کردن دو جاده ناهموارند. ظریف بی اعتناء به جنجال ها بر سر نوار مصاحبه اش مهم ترین و حساس ترین مذاکرات منطقه ای را با سفر به عراق، کویت، عمان، قطر، اربیل (دولت خودگردان کردستان عراق) انجام داد. باحتمال بسیار ولیعهد پر قدرت عربستان سعودی تحت تاثیر نتایج همین دور مذاکرات دیپلماتیک گفت که این کشور می خواهد روابط برادرانه با ایران داشته باشد. این تور دیپلماتیک می تواند جلوی پیشروی اسرائیل در خلیج فارس را بگیرد و طبیعی است که آن کشور کارشکنی خود را علیه به نتیجه رسیدن آن تشدید خواهد کرد. همچنان که شبکه های نفوذی اش در داخل ایران همین کارشکنی را پیش می برند. ظریف پس از رسیدن به عمان گفت که عراقچی در وین و من در منطقه دو مذاکره مهم را پیش می بریم که تاکنون موفقیت آمیز بوده است.

در داخل ایران آنها که منتظر فرصتی برای بیان مخالفت با روابط نزدیک روسیه و ایران هستند در این روزها به بهانه مصاحبه ظریف فرصت را غنیمت شمردند. از اصلاح طلب تا غیر اصلاح طلب. امید آنها به تخریب این پشت جبهه (چین و روسیه) نیز علیرغم پوشش وسیع خبری که شبکه های فارسی زبان خارج کشور به آن دادند مشت بر آب کوبیدن از آن در آمد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: "کرملین تنها به مواضع رسمی حکومت ایران اهمیت میدهد و میداند که چه کسانی به دنبال تحت تاثیر قرار دادن روابط مسکو- تهران هستند. ما میدانیم که شرایط سیاسی در ایران چگونه است و هر گونه ارزیابی رسانه ای ما درباره مصاحبه وزیر خارجه کنونی ایران متاثر از همین اوضاع فعلی ایران است."

درباره مذاکرات وین نیز بصورت مستقل در همین شماره پیک نت گزارشی را می خوانید که ادامه ارزیابی ها و تحلیل های روزهای گذشته پیک نت از همه آنچه در بالا به آنها اشاره شد است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  1 مه  2021

 
 

اشتراک گذاری: