ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 اردیبهشت 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 18 اردیبهشت

اهمیت انتخابات 1400 را

حکومت میداند، نمیخواهد مردم بدانند!

 
 
 

 

 

همه شواهد نشان می دهد که حکومت بیش از اکثریت مردم ایران از اهمیت انتخابات 1400 آگاه است و در حد همین آگاهی خود، سعی می کند هم این انتخابات را برای مردم کم اهمیت جلوه دهد و هم روزنه ها را چنان ببندد که ناگهان مانند سه انتخابات 76 و 92 و 96 غافگیر نشود. آنها که می خواهند غافلگیر نشود نیز خود میدانند چه فاجعه ای را برای مملکت بوجود آورده و چه آواری بر سر مردم وارد آورده اند. به همین دلیل هم میدانند مرد این شرایط هر نامزدی نیست. شاید بیش از همه رهبر جمهوری اسلامی و شخص روحانی از این واقعیت آگاه باشند. همین واقعیت، حتی کار مهندسی انتخابات را هم دشوار کرده است، چه رسد به جبهه از هم پاشیده اصلاح طلبان با تشتت سیاست و نقشه راه، جبهه متلاشی تر پایداری و اصولگرایان که همچنان در کابوس تحولات ناگزیر بسر می برند و رهبر جمهوری اسلامی که در وحشت آینده رهبری  نظامی که متکی به شخص او شده شب را به صبح می رساند. نه رئیسی تکلیف خود را میدهند و نه علی لاریجانی، نه ظریف از آینده و نردبامی که برای بام دیپلماسی جهانی جمهوری اسلامی ساخته خبر دارد و نه روحانی که بحرانی ترین سالهای جمهوری اسلامی را تاب آورد و در برابر مخالفان داخلی و کارشکنی های ترامپ و تحریم ها زانو نزد.

همین گمانه زنی روزنامه خراسان که می خوانید تا حدودی آشفتگی اشاره شده در بالا را نشان میدهد:

 تا چند ماه قبل علی لاریجانی و ظریف دو گزینه‌ جدی کاندیداتوری انتخابات ۱۴۰۰ در میان اصلاح طلبان و اصولگرایان به شمار می‌رفتند. پس از انتشار جنجالی مصاحبه ظریف و به حاشیه رفتن وی، کاندیداتوری لاریجانی آن هم نه از اردوگاه اصلاح طلبی بلکه از سوی شورای وحدت اصولگرایی بیش از هر زمانی قوت گرفته است.

آمدن یا نیامدن علی لاریجانی آن طور که شنیده می‌شود به حضور یا نبود چند کاندیدای شاخص دیگر بستگی دارد. سیدابراهیم رئیسی، محمدجواد ظریف و اسحاق جهانگیری از جمله کسانی هستند که لاریجانی منتظر است تا ببیند تکلیف حضورشان در انتخابات چه خواهد شد. هیچ بعید نیست که صف آرایی‌ها در دقیقه ۹۰ دستخوش تغییرات فراوانی شود.

خراسان: وضعیت انتخابات به نفع لاریجانی تغییر می کند؟

https://www.khabaronline.ir/news/1511540/

اعتماد: افزایش گرایش به لایجانی برای انتخابات ریاست جمهوری

https://www.khabaronline.ir/news/1511514/

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  8 مه  2021

 
 

اشتراک گذاری: