ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 اردیبهشت 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

میرسلیم

مگر قحط الرجال است

که یا قالیباف و یا رئیسی؟

 
 
 
 
 

 

سید ابراهیم رئیسی امر به خودش هم مشتبه شده که مردم او را قهرمان مبارزه با فساد و اختلاس و دزدی میدانند و به همین دلیل اگر نامزد 1400 شود رای اول را می آورد و بقیه را که ته مانده کاسه شورای نگهبان است پشت سر خواهد گذاشت. شاید هم بد نباشد او خود را به رای بگذارد تا عملا بفهمد که مردم چقدر به تبلیغات فساد سیتزی در جمهوری اسلامی باور دارند. اما اگر انتخابات را باخت، چگونه دوباره و با چه روئی به قوه قضائیه باز گردد؟ این نکته ایست که شاید رقبای او هم روی آن حساب کرده و خیزش برای رئیس جمهور شدن را پوست خربزه ای بدانند که زیر پایش خواهد رفت. همزمان با افشاگری ها علیه قالیباف و دوران سکانداری او در شهرداری تهران، کم کم نوبت به رئیسی هم رسیده تا درباره اش صحبت کنند. صحبت می کنند اما همگی از ضعف بزرگ او چیزی نمی گویند. یعنی اشاره به نقش او در گروه سه نفره مرگ برای اعدام زندانیان سیاسی در سال 67. او اگر هم رئیس جمهور شود برای سفرهای اروپائی با دشواری های بزرگی در همین ارتباط  روبرو خواهد بود و ای بسا گوش های مجامع بین المللی تیز شده و نقش او در قتل عام زندانیان سیاسی در سال 67 عناوین مهم روزنامه ها و مجلات اروپائی شود.

روز گذشته مصطفی میرسلیم که اکنون عضو مجمع مصلحت نظام است و در طول ریاست جمهوری علی خامنه ای رئیس دفتر مخصوص او بود به رئیسی هشدار داد و گفت:

به نظر من در شان رئیس یک قوه نیست که در صحنه حاضر شود و خواهان ریاست دیگری باشد. من نمی گویم که قابلیت ندارند اما هنوز کار خود را تمام نکردند. آقای رئیسی با قابلیت های بسیار خوبی که دارد حیف است تجربیات خوب شان در قوه قضاییه ادامه پیدا نکند. آقای قالیباف نیز در زمینه های اجرایی اقدامات خوبی انجام داده است که البته همه آن ها قابل دفاع نبوده و برخی از خلاف ها در فعالیت های اجرایی ایشان صورت گرفته است. آقای قالیباف قول هایی در مجلس به ما داده است و با توجه به این که مجلس در راس امور قرار دارد اگر کار قانونگذاری را صحیح انجام دهد و نظارت درست انجام شود شاهد این همه نابه سامانی نخواهیم بود. حل شدن مسائل کشور از طریق قوه مقننه است و با نظارت صحیح می تواند سرنوشت کشور را در مسیر درست قرار داد. کشور ایران قحط الرجال ندارد که بگوییم فقط دو نفر را در صحنه داریم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  10 مه  2021

 
 

اشتراک گذاری: