سرمقاله 786

حاکمیت نخواهد توانست گریبان

خود را از چنگال تغییرات رها کند

 

پرچم پیروزی بر فاشیسم هیتلری

بر فراز کاخ "رایشتاک"!

ساویتسکایا راسیا- ترجمه نعمت بوستانی

(پیک هفته ۱۰۹) 22 اردیبهشت ماه 1400 - 12 مه 2021

 pyknet100@gmail.com


21-22 اردیبهشت

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


21-22 اردیبهشت

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


21-22 اردیبهشت

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


21-22 اردیبهشت

منتخب اخبار
شهرستان ها


21-22 اردیبهشت

منتخب اخبار ورزشی


21-22 اردیبهشت

منتخب اخبار اقتصادی

 

عنوان اول پیک نت 22 اردیبهشت

رهبر ج. اسلامی طرح

دولت جوان را پس گرفت

رهبر جمهوری اسلامی در دیدارهای خود با گروه هائی که به دیدارش برده می شوند، اغلب هیجانی شده و حرف هائی می زند که بلافاصله به دست آویزی برای تنش در درون حکومت تبدیل می شود. آنچنا که خود پس از مدتی ناچار می شود ماله بدست گرفته و آن را صاف و صوف کند. بخشی از خوراک تبلیغاتی جناح های حکومتی علیه یکدیگر از همین روش ایشان بر می خیزد، تا آنجا که دعوای مردم با حکومت کمتر از دعوای خود حکومتی ها با یکدیگر است!

سخن و توصیه او در یکی از سخنرانی های اواخر سال گذشته درباره تشکیل دولت جوان از جمله همین سخنان کمتر فکر شده و دستآویز جدال جناح های درون حکومتی بود. با آن سخنان عده ای فکر کردند نوبت به آذری جهرمی وزیر ارتباطات رسیده و به همین دلیل شروع کردند آجر از زیر پای او کشیدن. بعد نوبت سرداران شد که سردار جوان سعید محمد که نایب سردار است قالیباف و رضائی و ضرغامی و رستم قاسمی، حسین دهقان، افشاری و ... بقیه را پس زد و خود را نامزد انتخابات اعلام کرد. شروع شد آجر از زیر پای این نایب سردار جوان هم کشیدن، در خود سپاه. والا مردم که زیاد اعتنائی به این جدال و رقابت نداشتند. این ماجرا ادامه یافت تا کار رسیدن به ابلاغیه غیر قانونی شورای نگهبان و تعیین سن نامزدهای انتخابات 1400 و درجه نظامی آنها که هدف حذف جهرمی و سعید محمد جوان بود. بالاخره روز گذشته رهبر جمهوری اسلامی ناچار شد یک سخنرانی نیمه انتخاباتی بکند و توضیحاتی در باره دولت جوان بدهد. او گفت: «برخی تصور کردند که منظور از دولت جوان انقلابی دولتی است که همه اعضای آن در رده سنی ۳۰ تا ۳۵ سال باشند. در حالی‌که این به معنای نادیده گرفتن صاحبان تجربه و کار آزمودگان و دنیا دیدگان نیست. دولت جوان انقلابی فقط شامل وزرا نمی شود بلکه مجموعه وسیعی از صدها مدیر مؤثر و تعیین کننده است که همه این رده ها می تواند میزبان جوانان مؤمن و انقلابی باشد.»

رهبر جمهوری اسلامی در ادامه همین سخنان یکی از اتهاماتی که در تمام زمینه ها و از جمله همین انتخابات ریاست جمهوری متوجه اوست را سعی کرد رد کند و گفت:« بنده در مورد حضور اشخاص در انتخابات هیچ دخالتی نمی‌کنم! در دوره‌های گذشته افرادی که قصد کاندیداتوری داشتند، نظر من را می‌پرسیدند که می‌گفتم «نه موافقم نه مخالفم» یعنی نظری ندارم اما در این دوره گفتم همین مطلب را نیز نمی‌گویم.»

یکی از بندهای نماز میت این شهادت است که "او در زمان حیات دروغ نگفت!". آقای خامنه ای در نماز میتی که برای هاشمی رفسنجانی خواند از زمزمه این بند بدرستی خودداری کرد زیرا هاشمی دروغ بسیار گفته بود. حال باید دید در نماز میتی که برای او می خوانند این شهادت را آن که نماز را می خواند جرات دارد از خدا نترسیده و زمزمه کند؟

همه میدانند که اگر رئیسی قوه قضائیه را به حال خود رها کرده و بخواهد رئیس جمهور شود، بدون اطلاع و اجازه رهبر جمهوری اسلامی این کار را نه کرده و نه خواهد کرد! همینگونه است به میدان آمدن و یا به میدان نیآمدن علی لاریجانی و یا اسحاق جهانگیری. حساب سرداران سپاه هم که مستقیما با ایشان است.


در دقیقه 90

زمزمه تغییرات و تصمیمات جدید

برای رونق انتخابات 1400


آنچه آقای خمینی گفت

آنچه در زمان آقای خامنه ای انجام شد

آقای خمینی سخنرانی بسیار کرد. پیش از انقلاب کمتر و پس از انقلاب بیشتر. در برخی از این سخنرانی ها، او نظراتی را مطرح کرد که در زمان خودش ناچار شدند تا حدودی آن را پذیرفته و اجرا کنند اما پس از فوت او، آن سخنان را نه تنها معیار عمل حکومتی قرار ندادند بلکه حتی پخش آن را ممنوع کردند. از جمله همین سخنانی که او درباره شورای نگهبان و انتخابات گفت و در این روزها، آنها که دسترسی به آرشیوها دارند این سخنان را روی شبکه اینترنت منتشر کرده اند.


راه توده 786 منتشر شد!

 

هفته نامه راه توده - شماره 786 (چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی کانال تلگرام و فیسبوک راه توده نیز قرارگرفت. سرمقاله این شماره در باره ناگزیری اصلاحات و تغییرات در جمهوری اسلامی که هیچ مانور و محدودیت و مقاومتی از سوی حکومت در برابر آن به نتیجه نخواهد رسید. از جمله در همین انتخابات 1400. بخش دیگری از خاطرات محمدعلی عموئی تحت عنوان "صبرتلخ" نیز در این شماره منتشر شده که مربوط به خودداری زنده یاد کیانوری دبیراول حزب توده ایران برای خروج از کشور در آستانه یورش به حزب است. در همین شماره مطالبی با عناوین زیر می خوانید:

انتخابات 1400 مردم و حکومت امید از کف داده به سمت آن می روند، حکومت و مردم به سمت حوادث خوانین پیش می روند، جامعه در دهه 60 متوقف نمانده است، ترور امریکائی سردار سلیمانی هنور در ابهام است، انتخابات را تقویت کنیم نه تحریم را، گلوی مردم اروپا زیر چنگال کدام قدرت هاست؟، استراتژی امریکا برای ادامه حضور نظامی در افغانستان، هدایت درشکه 6 اسبه از ترامپ به بایدن رسیده، 10 هزار سال از آغاز تمدن در خاورمیانه می گذرد و بالاخره آغاز انتشار سخنرانی یروان آبراهامیان در باره 6 دلیل موفقیت حزب توده ایران.

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh


بامید کوچ از قوه قضائیه به قوه مجریه

حرف های انتخاباتی رئیسی

نه آب می شود و نه نان!


جان مردم جهان

در دست هیولای داروسازی!

"بنیاد فرهنگ استراتژیک


 

عنوان اول پیک نت 21 اردیبهشت

قطار مذاکرات وین
به ایستگاه پایان رسیده!

 
 

چرا کار به آتش زدن

کنسولگری ایران در کربلا کشیده شده؟

 

 

پس از آن همه گنبد طلا به کربلا منتقل کردن و مارش دهها میلیارد تومانی اربعین در کربلا راه انداختن که بخش مهمی از هزینه آن را قالیباف شهردار وقت تهران پنهانی تامین کرد، حالا کنسولگری ج. اسلامی در کربلا به آتش کشیده می شود. کجای سیاست ها غلط بوده که کار به اینجا کشیده است؟ نفوذ در گروه های شبه نظامی که دستشان در جیب جمهوری اسلامی در این حوادث نقش دارد؟ اینها واکنش به بالا بردن عکس های بزرگ علی خامنه ای در خیابانهای نجف و کربلاست؟ دست های پنهان می خواهند بار دیگر جنگی را میان ایران و عراق ترتیب بدهند؟ می خواهند زمینه ای که برای مصالحه میان ایران و عربستان و خاتمه جنگ یمن فراهم شده را تخریب کنند؟ همه این احتمالات هست و باید به آن اندیشید!

 
 

سیب انتخابات هنوز در آسمان می چرخد

جهانگیری خود را آماده

انتخابات 1400 کرده است!

 
 

80 دانش آموز چرا باید کشته می شدند؟

 

 

جنایت تازه ای که با ایجاد انفجار در یک مدرسه دختران افغانستان و کشتن نزدیک به 80 دانش آموز دختر روی داده در صدر اخبار افغانستان است. حتی انفجار مینی بوسی که روز گذشته روی داد و 10 کشته برجای گذاشت نیز نتوانست انفجار هولناک مدرسه دخترانه را به حاشیه رویدادهای این کشور ببرد. طالبان می گوید آن انفجار کار ما نبوده است. در کشور که معلوم نیست "کی به کی" است، این انکار طالبان نیز ارزش و اعتبار ندارد. طالبان شاید بدین ترتیب خواسته انگشت اتهام را به سوی "داعش" که آنها نیز تحت نام ها و گروهبندی های متعدد در افغانستان فعال شده اند دراز کند و خود را حریف داعش (در صورت بدست گرفتن قدرت دولتی) معرفی کند. آیت الله سیستانی این جنایت را رسما و با صدور اطلاعیه ای محکوم کرد و حیرت آور است که هنوز جمهوری اسلامی دراین مورد موضع گیری رسمی و حکومتی نکرده است. (عکس: اجساد شماری از قربانیان و کیف و کتاب باقی مانده از آنها)

 
 

موسوی لاری:

انصراف حسن خمینی

از انتخابات1400 منطقی بود

 

حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته که در باره به خط پایان رسیدن قطار مذاکرات وین بود روی تلگرام این روزنت نزدیک به 7 هزار خواننده داشت و پر مخاطب ترین مطلب بود. همین مطلب در فیسبوک پیک نت نیز پر خواننده ترین مطلب بود و روی 8 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

آدرس فیسبوک پیک نت اینجا


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران