ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 اردیبهشت 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

از آگاه ترین دولتمردان درباره فساد حکومتی بود

اکبر ترکان حرفهایش را

یکسال پیش از مرگ زد! 
 
 
 
 

 

«اکبر ترکان»،ابتدا استانداری ایلام و سپس هرمزگان بود وزیر دفاع دولت اول هاشمی رفسنجانی و وزیر راه و ترابری در دولت دوم او شد. در دولت روحانی، ابتدا ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان و سپس دبیری شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری را بر عهده داشت. خار چشم پایداریچی ها و شماری از اصولگرایان بود. به 70 سالگی نرسید که کلیه هایش از کار افتاد و در گذشت.

در سال 98 چند مصاحبه صریح و بی پرده کرد که پیک نت رئوس آنها را منتشر کرد. (لینک آن شماره های پیک نت در انتهای این مطلب است)

او در مصاحبه ای که پس از انتخابات مجلس یازدهم گفت: مجلسی که تشکیل شده یک مجلس استصوابی است؛ به دلیل اینکه کاندیداهای مربوط به جناح رقیب عموما رد صلاحیت شدند و بنابراین انتخابات یک انتخابات استصوابی بین اصولگرایان بود. فکر می‌کنم سال آینده هم انتخابات ریاست جمهوری استصوابی بین اصولگرایان شکل خواهد گرفت و بعید می‌دانم کاندیدایی وجود داشته باشد که با تمایلات اصلاح‌طلبی تائید صلاحیت شود. (اگر اوضاع به همین شکل که هست پیش برود) دولت بعدی دولتی اصولگرا خواهد بود و بعید می‌دانم از کاندیداهای اصلاح‌طلبان هیچکدام تائید صلاحیت شوند. اگر یک نفر که مورد تائید مجلس یازدهم باشد رئیس‌جمهور شود و به او کمک کنند که جلو برود شاید بهتر باشد. با توجه به ترکیب قوا کاری از دست رئیس‌جمهور اصلاح‌طلب برنخواهد آمد.

اتفاقات ۸۸ تقصیر شورای نگهبان بود. یکی از اعضای شورای نگهبان به همراه او به امجدیه رفته بود.

در تمام دوره احمدی نژاد ۲۶ هزار شغل خلق شد.

در دوران ریاست بقایی بر مناطق آزاد، یک بنیادی در بخش خصوصی به ثبت رسانده بودند که این بنیاد خصوصی بود، اما اسمش شبیه یک دستگاه دولتی بود! ۴ ساختمان بزرگ را به قیمت بسیار نازل به خودشان اجاره داده بودند. ۱۶ ماشین‌ گرانقیمت شاسی بلند هم در اختیارشان بود که پس از ۱/۵ سال دوندگی پس گرفتیم.

 

معتدل‌تر از روحانی که وجود ندارد؛ اما آیا می‌تواند کار کند؟ مجلس نامه‌ای به رئیس‌جمهور نوشت و بدون اینکه فشارها و ظلم بین‌المللی و تحریم‌های ظالمانه را در نظر بگیرند همه چیز را به روحانی برگرداند. آیا واقعا همه چیز به روحانی برمی‌گردد؟ آیا باید اثرات دشمنی‌های استکبار جهانی و توطئه‌های صهیونیستی را نادیده بگیریم و همه چیز را متوجه مشکلات مدیریتی نیروهای معتدل کنیم؟اصولگرایان نه تنها هیچ اصلاح‌طلبی را برنمی‌تابند بلکه هیچ معتدلی را هم نمی‌پذیرند. حتی اگر یک معتدل هم سر کار بیاید قطعا نخواهند گذاشت کار کند و کشور دچار کشمکش خواهد شد.

ترکان، در مصاحبه ویدئویی با "انتخاب" درباره انتخابات 1400 گفت:

در انتخابات ۱۴۰۰ هیچ چهره اصلاح طلبی تایید صلاحیت نمی‌شود، حتی ظریف .اگر فرض محال تایید شود هم موتورسوار‌ها و لباس شخصی ها که دولت احمدی نژاد دولت آنها بود به خیابان‌ها می‌آیند. اعتقاد دارم شورای نگهبان تجربه مجلس فعلی را رها نمی‌کند و ۱۴۰۰ هم روی همین مدل پیش خواهد رفت.

https://www.pyknet.net/1399/01esfand/09/page/torkan.htm

https://www.pyknet.net/1399/09tir/15/page/torkan.htm


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  17 مه  2021

 
 

اشتراک گذاری: