ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 فروردین 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عبور تاریخی ایران از پل لرزان

این هفته می توان

در انتظار خبرهای مهم بود!

 
 
 
 
 

 

سه شنبه اجلاس وین برپا خواهد شد. اجلاسی که نماینده جدید امریکا در گروه برجام نیز خود را تا پشت درهای آن خواهد رساند. وارد اتاق جلسه نخواهد شد اما با واسطه درجریان همه مذاکرات خواهد بود و نظرات خود را نیز از طریق همین واسطه به درون جلسه منتقل خواهد کرد. همه این موش و گربه بازی برای آنست که ایران و امریکا پیش از لغو همه تحریم های امریکا و بازگشت ایران به شرایط پیش از لغو برجام توسط ترامپ با هم پشت یک میز ننشینند و چشم در چشم نشوند. اولیانوف نماینده روسیه در وین در همین ارتباط گفت: هیچ تماس مستقیمی میان ایران و آمریکا در نشست وین نخواهد بود اما روسیه آماده است در صورت نیاز تسهیل‌ کننده این مذاکرت بشود!

این گفته اولیانوف را معاون وزیر امور خارجه روسیه "ریابکوف" کامل کرد و گفت:

روسیه پیش بینی می کند آمریکا و ایران مذاکرات غیرمستقیم درباره بازگشت به توافق هسته ای را پس از نشست روز سه شنبه آغاز کنند.  ایران برای بررسی معیارهای بازگشت به اجرای کامل برجام آماده است.

با آن که اعلام شده وزیرخارجه روسیه "لاوروف" وارد تهران می شود تا معاهده راهبردی میان ایران و روسیه را هم تجدید و هم گسترش بدهد، اما بخشی از ماموریت او آگاهی از واکنش مهم ایران در برابر نتایج اجلاس وین نیز خواهد بود. اگر ایران بتواند با درایت و نه با شعار از پل لرزانی که ایجاد شده عبور کند به یک موفقیت دست یافته است. لغو تحریم ها و تحکیم مناسبات با اروپائی ها، کاهش تنش با امریکا و دو قرارداد راهبردی با روسیه و چین. این همان موازنه ایست همه نیروی ملی و مخالف فشارهای کمر شکن اقتصادی به مردم ایران با آن موافقند. چه موافق جمهوری اسلامی باشند و چه مخالف آن.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  6 آوریل  2021

 
 

اشتراک گذاری: