ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱ اسفند  ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ماهواره های آمریکایی

هدف نظامی روسیه می شوند

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

وزارت امور خارجه روسیه اجازه حمله به ماهواره‌های آمریکایی که وظایف نظامی را برای کیف انجام می‌دهند را صادر کرد. شورای فدراسیون روسیه، روز پنجشنبه 18 فوریه، با برگزاری میزگردی در باره نظامی کردن فضا بحث و گفتگویی را انجام داد. به گزارش خبرگزاری تاس، در این جلسه، کنستانتین ورونتسوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در امور منع اشاعه و کنترل تسلیحات، طی سخنانی گفت:

ایجاد زیرساخت‌های غیرنظامی در فضا که توسط ایالات متحده و متحدانش در طول درگیری های اوکراین مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند به یک هدف قانونی جهت پاسخ نظامی روسیه تبدیل شود.
در موضوعات تخصصی بین‌المللی، ما همچنین به طور جداگانه توجه را به روند بسیار خطرناکی جلب می‌کنیم که فراتر از استفاده غیر نظامی از فناوری‌های فضایی است و به وضوح در روند رویدادهای اوکراین، به کار گرفته می شود. ما در مورد استفاده ایالات متحده و هم پیمانان او، از مکان های زیرساخت غیرنظامی در فضا، از جمله زیرساخت‌های تجاری، برای اهداف نظامی صحبت می‌کنیم.
از طرف غربی ها، خطرات تبدیل فضای بیرونی به سکوی پرشی برای تجاوز و جنگ، وضعیت مشخصی به خود گرفته است. روسیه این موارد را به عنوان نقض پیمان فضای ماورای جو تعبیر می کند.
ورونتسوف تأکید کرد، ما نشان می‌دهیم که چنین زیرساخت‌های فضایی شبه غیرنظامی ممکن است هدف مشروعی برای یک حمله تلافی‌جویانه از جانب روسیه باشد.

به نوشته روزنامه کومرسانت، ولادیمیر یرماکوف، یکی دیگر از نمایندگان وزارت امور خارجه روسیه در امور منع اشاعه و کنترل تسلیحات، در نوامبر سال 2022 نیز به موضوع استفاده نظامی ایالات متحده از زیرساخت های غیرنظامی در فضا اشاره کرده و در همان زمان هدف مشروع روسیه در عملیات تلافی جویانه را مطرح کره بود.

معاهده صلح آمیز بودن فضای ماورای جو در سال 1967 که توسط ایالات متحده، اتحاد جماهیر شوروی و بریتانیا امضا شد، قرار دادن سلاح های هسته ای و سایر سلاح های کشتار جمعی در فضای بیرونی و استفاده از ماه و سایر اجرام آسمانی را برای اهداف نظامی ممنوع می کند.

 

https://www.rline.tv/news/2023-02-19-mid-rf-dopustil-udary-po-vypolnyayushchim-voennye-zadachi-kieva-sputnikam/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۰ فوریه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: