ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۸ اسفند  ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اجتماع بزرگ در برلین

علیه سیاست جنگی دولت آلمان

ریا نووستی- ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

در شهر برلین پایتخت آلمان تجمع بزرگی بدعوت«آلیس شوارتزر و سارا واگن کنشت»  روز ۲۵ فوریه، در دروازه براندنبورگ این شهر برگزار شد. سخنران اصلی این تجمع که شمار آن بیش از ۵۰ هزار نفر در هوای سرد و بارانی برلین برآورد شده، سارا واگن کنشت بود و سپس سرتیپ بازنشسته ارتش آلمان، "اریش واد". این تجمع برای صلح و علیه جنگ در اوکراین و علیه نقش دولت آلمان در این جنگ بود.

دولت آلمان در همنوائی با دولت اوکراین یک تانک سوخته روسی را به مقابل سفارت روسیه که نزدیک به محل برگزار تجمع است منتقل کرده بود. اقدامی علیه روسیه و به نفع اوکراین. شماری از اوکرائینی های مهاجر در اطراف این تانک جمع شده بودند اما وقتی سیل جمعیت این تانک را گلباران کرد، آن مهاجرین اوکراینی صحنه را خالی کردند.

سایت خبری "ریانووستی" درباره این تجمع گزارش زیر را منتشر کرد:

آلمانی هایی که به این  تجمع آمده بودند با شعارهای مسالمت آمیز شروع به صحبت کردند و خاطرنشان کردند که آنها از جنگ طرفداری نمی کنند. بسیاری از ساکنان پایتخت آلمان که در اطراف تانک سوخته روسی جمع شده بودند از حمایت آلمان و دیگر کشورهای یاری دهنده نظامی به اوکراین انتقاد کردند و تانک را گل باران کردند.

یکی از شهروندان آلمان که به نزدیک تانک آمده بود گفت: ما تانک را با ۲۰ هزار گل رز تزئین کردیم تا دولت ما راه مذاکرات صلح را در پیش بگیرد. نه تنها تامین سلاح، بلکه بازگرداندن روابط دیپلماتیک بین دو کشور آلمان و روسیه را بدون فوت وقت عادی سازی کند. مهم این است که باید با یکدیگر صحبت کنیم. ما دشمن یکدیگر نیستیم. (سخنرانی این شهروند آلمانی در حساب توییتر RRN منتشر شد)

تصاویر ویدئویی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که برگزارکنندگان این تجمع (اطراف تانک) ابتدا پرچم اوکراین را روی تانک نصب کردند، سپس یکی از معترضان پرجم سه رنگ روسیه را جای آن قرار داد که پلیس در حمایت آشکار از اوکرائینی  ها پرچم روسیه را برداشت.

"سارا واگن کنشت"، نماینده بوندستاگ (پارلمان آلمان) از حزب چپ، در سخنرانی خود خواستار راهپیمایی اعتراضی علیه کمک به دولت اوکراین برای ادامه جنگ شد.

او گفت:

«امروز، سیاستمداران کشور ما که اتحاد کشور ما به لطف گورباچف، امکان پذیر شد، می خواهند روسیه را نابود کنند. امروز تانک های آلمانی دوباره به سمت سربازان روسی شلیک خواهند کرد. آلمان ها باید از اولاف شولز صدراعظم بخواهند که فورا تشدید درگیری را متوقف کرده، کمک نظامی به رژیم کیف را پایان دهد و ابتکار یک صلح پان- اروپایی را در دست بگیرد.»

تجمع کنندگان با پلاکاردهای "این جنگ ما نیست"، "دیپلماسی، نه سلاح"، "من از آلمانی که توسط لابی‌های صنعت تسلیحات اداره می‌شود شرمنده‌ام"، "سلاح‌های آلمانی روس‌ها و اوکراینی‌ها را می‌کشند، در این مراسم حضور  داشتند.

در روز های پیش از تظاهرات، طوماری به نام "مانیفست صلح" در پورتال change.org ظاهر شد که تاکنون توسط بیش از ۶۴۰ هزار نفر از جمله سیاستمداران و افراد مشهور آلمانی امضا شده است. در این سند آمده است که بخشی از جامعه آلمان که مخالف ارسال تدارکات نظامی به کیف است، باید در یک جنبش صلح خود را سازماندهی کند ، در غیر این صورت کشور به نحوعمیق تری به جنگ بی پایان کشیده خواهد شد.

 

https://ria.ru/20230225/germaniya-1854337444.html


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۷ فوریه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: