ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۳ اسفند  ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بانک مرکزی در برابر صادر کنندگان زانو زد

نبض بازار "ارز" ایران

در دست سفارت امریکا در "دبی"

 
 
 

 

روزنامه فایننشال ترایبیون چاپ تهران گزارش داد که ظرف چند روز ۲ میلیارد دلار از طریق مرکز جدید مبادله ارز معامله شده است.

بر کسی پوشیده نیست که این اتفاق پس از تسلیم بانک مرکزی به صادرکنندگان نفتی در ارتباط با نرخ ارز برگشتی آنها روی داد. پیش از آن، با امتناع این شرکت ها بازار ارز تا نزدیک به فروپاشی پیش رفت.

این نتیجه خصوصی سازی های مستمر در جمهوری اسلامی است که مافیاهای گردنکش را بوجود آورده است که توان فلج کردن اقتصاد کشور را دارند.

اکثر شرکت‌های پتروشیمی در "دبی" مستقر هستند و کار اصلی آنها فروش ارز از طریق صراف هایی است که در سفارت امریکا در دبی برای معاملات با ایران تایید شده اند.

همکاری شرکت‌های پتروشیمی و صرافی ها با سفارت امریکا در دبی به تازگی در مطبوعات ایران نیز منعکس شده است. سفارت عظیم و عریض و طویل امریکا در دبی مقر تصمیم گیری در باره همه شرکت‌های ایرانی است و توقیف حساب‌های متعددی متعلق به شرکت‌های پتروشیمی با اتهام پولشویی برای ایران از کارکردهای این سفارت است. حال این شائبه وجود دارد که شرکت‌های پتروشیمی با هماهنگی از طریق صرافی ها در توقیف وجوه ارزی این شرکت ها با سفارت امریکا هماهنگ هستند. از همین مسیر تاکنون صدها میلیون دلار از اموال ایران در دبی توقیف شده است و سالیان متمادی است تلاش ایران برای آزاد سازی آنها بی نتیجه مانده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۴ مارس ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: