ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۳ اسفند  ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در روسیه او به نابغه بانکی شهرت دارد

نجات دهنده پول ملی روسیه

بزودی راهی ایران خواهد شد

 
 
 

 

 

"الویرا نابیولینا" رئیس بانک مرکزی روسیه، که او را نابغه ای اقتصادی می شناسند که توانست اقتصاد روسیه و بویژه پول ملی این کشور "روبل" را از تونل پیچ در پیچ تحریم های غرب عبور داده و از سقوط آن جلوگیری کند، قرار است بزودی راهی ایران شود. روبل روسیه نه تنها در دوران تحریم ها سقوط نکرد بلکه رشد هم کرد و تورمی که غرب انتظار ۲۳ درصدی آن را داشت حتی به ۴ در صد هم در روسیه نرسید.

مقامات نظامی برای گفتگوی نظامی و مقامات سیاسی برای گفتگوهای سیاسی راهی کشورهای دیگر می شوند. او نه نظامی است و نه مقام سیاسی، بنابراین سفر او به ایران هدفی جز کمک به اقتصاد ایران برای عبور از بحران ندارد. بویژه که بانک مرکزی ایران با ترس و لرز تصمیماتی درباره بازگرداندن ارزهای صادراتی ایران گرفته است و همزمان با آن، اتاق بازرگانی و مافیای صادرات بعنوان واکنش، دلار را در ایران به مرز ۷۰ هزار تومان رساند تا گوشی دست بانک مرکزی بیاید و هوس رفتن به راه روسیه و نجات ریال ایران نیفتد. آیا الویررا نابیولینا خواهد توانست راه حل هائی را دراختیار دولت ایران و بانک مرکزی بگذارد که توان برداشتن چند گام دیگر را داشته باشد؟ در روسیه، او طراح نجات پول ملی بود و دولت و شخص پوتین محکم و استوار پشت او ایستاد و کمر اولیگارش ها را شکست تا او بتواند کار خود را پیش ببرد. درایران چنین قدرتی، با چنین عزمی وجود دارد؟

فعلا و در گام اول،  نمایندگان بانک‌های مرکزی روسیه و ایران توافق نامه همکاری برای تسهیل مبادلات مالی و بانکی بین کشورها را امضا کرده‌اند.

پیک نت در شماره دوم مرداد ماه سالی که رو به پایان است درباره او نوشت:

رئیس بانک مرکزی روسیه، "الویرا نبیولینا" مبتکر دگرگونی در بانک مرکزی روسیه است. او  برای اعتماد خاطر مردم و سرمایه گذاران داخلی روسیه اعلام کرد:

طبق برآورد ما، ارز نقدی - دلار و یورو - در دست مردم حدود 85 میلیارد دلار است و بانک ها می توانند ارزها را بخرند و بفروشند. گردش ارز نقدی قطعا ادامه خواهد داشت.

https://www.pyknet.net/1401/08mordad/02/page/naghd.htm


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۴ مارس ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: