ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۳ اسفند  ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۱۳ اسفند

امریکا چرا نگران رابطه

نظامی ایران و روسیه است؟

 
 
 

 

 

عکس: سرلشکر باقری رئیس ستاد مشترک نظامی ایران و ژنرال "گراسیموف" که او را احیاء کننده ارتش روسیه میدانند و اکنون درعین حال که ریاست ستاد مشترک ارتش روسیه را دارد، فرماندهی عملیات نظامی روسیه در اوکراین را نیز مستقیم عهده دار شده است

سرعت گرفتن معاملات تسلیحاتی میان ایران و روسیه باعث نگرانی مقامات کاخ سفید شده و بارها ایران را برای فروش پهباد به روسیه تهدید کرده اند. این در حالیست که علیرغم فعالیت های سیاسی چند روز اخیر از جمله سفر وزیر خارجه ایران به اروپا و مذاکرات پی در پی با مقامات اروپایی و ایجاد خوشبینی نسبت به احیای برجام، ستاد فرمانده مرکزی نیروی دریایی امریکا از روز پنجشنبه رزمایش مشترکی را با حضور ۵۰ کشور از جمله عربستان، امارات و مصر آغاز کرده است که تا نیمه ماه بعد ادامه خواهد داشت. این رزمایش در آب‌های جنوبی ایران، خلیج فارس، دریای عرب، دریای سرخ، دریای عمان، اقیانوس هند و مناطق ساحلی شرق آفریقا انجام می‌شود.

رزمایش با مشارکت هفت هزار نیرو و ۳۵ ناو با تمرکز بر پنج حوزه اصلی فرماندهی و کنترل مشترک، سیستم‌های بدون سرنشین، تدابیر ضد مین، تکامل هوش مصنوعی و بهداشت جهانی انجام می‌شود. چرا امریکا، علیرغم این مانورها و در اختیار داشتن انواع سلاح ها و رهبری ناتو نگران مناسبات نظامی ایران و روسیه است؟ نقشه ای برای حمله نظامی به ایران دارد که اینگونه نگران قدرت نظامی ایران به کمک روسیه شده است؟ این درحالی است که مناسبات تسلیحاتی ایران و روسیه به قبل از سال ۲۰۰۰ باز می گردد که ایران تصمیم به نوسازی ناوگان هوایی خود گرفت. از آن زمان تاکنون اگر چه ایران توانسته است در توانمندی موشکی و پهبادی خود به موفقیت های شگفت آوری دست یابد ولی بازسازی ناوگان هوایی از بالگردهای خدماتی گرفته تا جت‌های جنگنده کماکان از اولویت‌های ایران است و در این زمینه روسیه پیشتاز است.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک می نویسد: مسکو در تولید بالگردها پیشرفت های چشمگیری داشته است و در آخرین مدلها توانسته برای اهداف متفاوتی بالگرد تولید‌کند. هزینه نگهداری بالگردهای روسی پایین و تنوع ماموریت آنها از جمله در توقیف نفتکش ها مورد تحسین است. بویژه بالگردهای "K 52" و M” 26" که به پرنده های رزمی  و چند منظوره مشهورند، همچنین بالگردهای ترابری "K32". ایران طالب دریافت این بالگردها و همچین تولید مشترک آنها در ایران است.

اخیرا "ایگور لویتین" دستیار ویژه پوتین گفته است: شرکت‌های روسی برای تولید مشترک بالگرد با ایران اعلام آمادگی کرده اند و ایران طالب خرید پدافندهای هوایی- موشکی (اشاره به اس ۴۰۰)، و تازه ترین جنگنده های  روسیه است.که در صدر آنها سوخو ۳۵ قرار دارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۴ مارس ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: