ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۵ اسفند  ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نشست مشترک خبری اسلامی وگروسی در تهران

شمار زنان دانشمند اتمی ایران

موجب تعجب "گروسی" شد!

 
 
 

 

رافائل گروسی رئیس آژانس بین المللی اتمی، در آستانه تشکیل جلسه شورای حکام اتمی به ایران سفر کرد و علاوه بر رئیس آژانس اتمی ایران، با وزیر خارجه و ابراهیم رئیسی نیز دیدار و گفتگو کرد. هنوز معلوم نیست این سفر چه دستآوردی برای ایران و یا آژانس داشته است، تنها نکته ای که تاکنون اعلام شده و قابل توجه است اینست که او در تهران گفت که مخالف حمله به تاسیسات اتمی ایران است و تفاهم هائی بدست آمده که راه را برای آغاز دوباره مذاکرات وین هموار می کند. بزودی با تشکیل جلسه شورای حکام اتمی معلوم خواهد شد این تفاهم ها که گروسی به آن اشاره کرده چیست؟ در این میان بحثی درباره محدود ساختن فعالیت های اتمی ایران هنوز مطرح نشده و بسیار بعید به نظر می رسد که چنین تفاهمی صورت گرفته باشد. حتی بصورت موقت. در نشست خبری مشترک گروسی و اسلامی رئیس آژانس اتمی ایران، ادعائی از سوی سلامی مطرح شد که اگر عکس و تصویری هم از آن منتشر می شد جای تردید به آن باقی نمی ماند. او مدعی شد که آگاهی و گروسی از سهم زنان ایرانی دانشمند اتمی موجب شگفتی او شد و گروسی هم سکوتی کرد که ظاهرا باید در تائید این گفته سلامی باشد.

حالا باید پرسید که این زنان از آسمان که فرود نیآمده اند. آنها در  مدارس و دانشگاههای ایران تحصیل کرده و البته شاید دوره هائی تخصصی در خارج (البته کشورهای دوست و یاری دهنده به فعالیت های اتمی ایران) هم دیده باشند. بدین ترتیب، با اندیشه مقابله با تحصیل دختران که زمینه هائی در میان روحانیون و مذهبیون متحجر ایران هم دارد چه باید کرد؟ نباید آنها را کنترل کرده و سرجایشان نشاند؟

ضمنا، همزمان با حضور گروسی در تهران، نشریه انگلیسی "سان" اعلام کرد: آمریکا واحد اتمی خود در آلمان را دوباره فعال کرده و قصد دارد آن را به موشک های مافوق صوت دوربرد مجهز کند که حداکثر سرعت آن ۴۰۰۰ مایل در ساعت و زمان پرواز آن تا رسیدن به مسکو ۲۱ دقیقه است. این واحد اتمی در سال ۱۹۹۱ تعطیل شده بود. حال باید دید شورای حکام اتمی و آژانس انرژی اتمی با این خیز جدید اتمی امریکا هم برخورد خواهد کرد؟ و یا شمشیر شورای حکام که امریکا نیز عضو و آلمان عضو ناظر آنست فقط برای ایران تیز است؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۶ مارس ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: