ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۶ اسفند  ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نیویورک تایمز: فینال اوکراین نزدیک است

در جستجوی راه حلی برای

قبول شرایط صلح روسیه!

 
 
 

 

 

صدر اعظم آلمان "شولتز" برای مذاکره با رئیس جمهور امریکا "بایدن" راهی واشنگتن شد، اما اخباری که در آلمان پیرامون این سفر منتشر شد، عمدتا خبرهای غیرسیاسی و حاشیه ای بود، بی آنکه کوچکترین اشاره ای به انگیزه اصلی این سفر و مذاکره بکنند. این درحالی است که آلمان نزدیک ترین متحد جنگی امریکا و  ناتو در اوکراین است و این سفر بدون کوچکترین تردیدی درباره جنگ اوکراین بود، اما نه برای ادامه آن، چرا که جنگ ادامه دارد و نیازی به تاکید بر ادامه آن نبود ونیست. بلکه، برعکس در جهت یافتن راه حلی جهت عقب نشینی و قبول شرایط روسیه و خاتمه جنگی است که روز به روز به ضرر اروپا و امریکا تمام می شود. اوج گیری بحران اقتصادی و نارضائی مردم در سراسر اروپا و حتی خود امریکا نیز مزید برعلت است. شکست های پیاپی ارتش اوکراین در جبهه های جنگ و پیشروی گام به گام روسیه، که پیروزی در تصرف شهر باخموت و خطر سقوط بندر اودسا و بسته شدن تمام راه های آبی اوکراین محتمل ترین پیروزی آینده نزدیک روسیه است در مرکز وحشت ناتو از شکست است. بنابراین، به آسانی میتوان حدس زد که  صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور امریکا برای یافتن راه حلی برای خاتمه جنگ اوکراین با یکدیگر گفتگوی محرمانه کردند. چنان محرمانه که هیچ مترجمی را به اتاق مذاکرات دو نفره راه ندادند.

حالا، و پس از پایان این سفر، مطبوعات امریکا از جمله نیویورک تایمز که منابع خبری خود را در کاخ سفید دارد، در تفسیر کوتاهی پیرامون این مذاکرات نوشته است:

 «فینال» جنگ اوکراین نزدیک شده است. البته در پایان سفر صدراعظم آلمان به واشنگتن تنها یک اطلاعیه بسیار کوتاه منتشر شد که در آن هیچ نکته قابل توجهی ارائه نشد.

نیویورک تایمز (NYT) نوشت: این دیدار می تواند برای یافتن راه حلی جهت خاتمه جنگ (ناتو با روسیه) در اوکراین انجام شده باشد. به نظر می رسد حمایت «بی قید و شرط» قبلی از دولت اوکراین به پایان رسیده است. برای آلمان بعنوان قدرت اقتصادی اروپا و حتی برای امریکا نیز مذاکرات برای خاتمه جنگ به یک ضرورت تبدیل شده است. بویژه که نزدیکی روزافزون نظامی و اقتصادی چین و روسیه به یکدیگر و پیوستن ایران به این جبهه نگرانی ها را هم در اروپا و هم در امریکا تشدید کرده است. (قرار است در ماه می رئیس جمهور چین برای مذاکره با پوتین به مسکو سفر کند.) اتحاد چین و روسیه محکم تر می شود و در جبهه ناتو، پراکندگی و اختلاف نظر درباره جنگ اوکراین روز به روز بیشتر. در چنین شرایطی دیدار و مذاکرات محرمانه نمی تواند برای ادامه جنگ باشد، بلکه برای یافتن راه حلی جهت قبول شکست است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۷ مارس ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: