ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۶ اسفند  ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۱۶ اسفند

تحرکات مثبت در حکومت

سرعت آشکار و پنهان گرفته!

 
 
 

 

 

تحرکاتی در حکومت سرعت گرفته که برای تفسیر رویدادهای خبری و رسانه ای باید به آنها توجه کرد. برخلاف رسانه های داخلی که اغلب آنها را بدنبال نخود سیاه می فرستند و یا خودشان به دنبال نخود سیاه می دوند و به این تحرکات آنگونه که باید توجه نمی کنند.

ایران که عملا در جبهه روسیه و چین قرار گرفته با عجله بسیار سرگرم تنظیم همه روابط و قراردادها با روسیه و چین است. علاوه بر تنظیم مناسبات نظامی، در زمینه اقتصادی نیز تحرکات سرعت گرفته، از جمله در زمینه نفت که قرار داد یکصد میلیارد دلاری آن را روز گذشته وزیر نفت اعلام کرد و تاکید کرد که تفاهمنامه ۴۰ میلیارد دلاری با روسیه منعقد شده است. سفر "ژانگ مینگ" دبیرکل سازمان همکاری شانگهای به تهران را هم نباید دست کم گرفت. او برای استفاده از هوای آلوده ایران به تهران سفر نکرده، بلکه هدف محکم کردن چفت و بس های پیوند ایران با شانگهای است.

نشانه هائی از تلاش برای کوتاه کردن دست مافیاهای اقتصادی نیز احساس می شود، همچنان که برای آرام ساختن جو روانی جامعه، که این روزها براثر مسمومیت زنجیره در مدارس عصبی است. سخنرانی و تاکید بی تزلزل روز گذشته رهبر جمهوری اسلامی برای دستگیری و مجازات عوامل داخلی مسمومیت مدارس دخترانه از جمله نشانه های این تلاش است. او گفت: « مسئولین مسئله مسمومیت دانش‌آموزان را با جدیت دنبال کنند. این یک جنایت بزرگ و غیر قابل اغماض است. باید عوامل این جنایت به اشد مجازات برسند. در مورد این افراد هیچ عفوی نخواهد بود.» بلافاصله پس از این سخنرانی و این دستور، رئیس قوه قضائیه اعلام آمادگی کرد و حالا باید دید در همین روزها، این عوامل و رهبران آنها و ارتباطشان با خارج از کشور با اسم و رسم معرفی خواهند شد و یا باز هم برای اعلام اطلاعاتی که دارند مسئله را کش میدهند و نخود و لوبیای آبگوشت را اضافه می کنند تا آن رهبران (روحانی و غیر روحانی، نظامی و غیر نظامی) در حاشیه امن بمانند.

موضوع مهم دیگری که این روزها قابل توجه جدی است کاهش سریع قیمت ارزهای خارجی و بویژه دلار است. به بازار خودرو هم یک حمله وسیع از طرف دولت شده است. هم عرضه در بورس و هم واردات دولتی اتومبیل. با عرضه آبشاری خودرو هم می خواهند به مردم عیدی بدهند و هم دست مافیای خود رو را ببندند. اینها فقط چند نمونه امیدوار کننده در روزهای اخیر است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۷ مارس ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: