ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۳ اسفند  ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
  عربستان سر کیسه دلارهای نفتی را می‌بندد
پس از “ایران اینترنشنال”
نوبت "ایندیپندنت فارسی" می‌رسد؟
 
 

 

 

روزنامه انگلیسی گاردین، در ادامه تفسیرهای سه روز گذشته اش درباره تواقفنامه پکن میان ایران و عربستان نوشت: یکی از پیامدهای توافق ایران و عربستان سرمایه گذارهای عربستان در ایران خواهد بود. یکی دیگر از پیامد‌های آن محدود شدن امکانات تلویزیون ماهواره ای "ایران اینترنشنال" مستقر در لندن خواهد بود که وابسته به ریاض است. این محدودیت می تواند موجب متوقف شدن فعالیت آن شود.
از روز گذشته و در ادامه حدس و گمان ها درباره آینده تلویزیون ایران اینترنشنال که از مدتی پیش و با پیش بینی مذاکرات منجر به آشتی عربستان و ایران فعالیت خبری آن به واشنگتن منتقل شده بود، صحبت از محدودیت های مالی و مکانی جدیدی است که شامل حال نشریه "ایندیپندنت فارسی" خواهد شد. بویژه که سردبیر آن، در ماههای اخیر، نقش روزنامه نگاری خود را فراموش کرده و با حمایت از سیاست براندازی، در کنار رضا پهلوی قرارگرفت و در برنامه پرگار بی بی سی نیز از شکنجه و پرویز ثابتی، معاون سیاسی ساواک در رژیم شاه دفاع کرد.
گفته می شود عربستان از ابتدای تاسیس تلویزیون ایران اینترنشنال با پیش بینی ناگزیر بودن برقرار مناسبات دیپلماتیک با ایران، ویزای چند تنی را برای همکاری با این تلویزیون صادر نکرد و یا اگر کرده بود آن را باطل کرد. از جمله ویزای محمد منظرپور که چند سال در اسرائیل بود و گهگاه گزارش خبری برای بی بی سی تهیه می کرد. عربستان او را از بیم ارتباط های امنیتی اش با اسرائیل، فردی نامطلوب تشخیص داده و از عربستان اخراج کرد. منظرپور پس از پایان ماموریتش در اسرائیل مدتی نیز در صدای امریکا کار کرده بود که معلوم نیست به چه دلیل از آن رسانه نیز کنار گذاشته شد و بی بی سی نیز حاضر به قبول بازگشت آن به بی بی سی نشد!

به كانال تلگرام پيك نت بپيونديد:
https://telegram.me/pyknet


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۴ مارس ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: