ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۳ اسفند  ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

 گزارش ویژه "گورتال یونانی"
انهدام ستاد ناتو در اوکراین
با موشک "کینژال" روسی

 
 

 



به گزارش پورتال یونانی “اطلاعات سیاسی و نظامی پرونیوز” به نقل از منابع آمریکایی، گزارش دقیق تری درباره درهم کوبیده شدن ستاد ناتو در اوکراین منتشر کرده است. گزارشی که خلاصه آن را روز گذشته در پیک نت منتشر کردیم. در گزارش جدید که کامل نیز هست نوشته شده:

بر اثر “حمله موشکی هولناک” روسیه با موشک های "خنجر" که با سرعت 12 “ماخ “ پرواز می کنند، “ده ها افسر ناتو” در “ستاد کل سایه” اوکراین کشته شدند. پناهگاه مخفی زیرزمینی که در عمق 400 فوتی (120 متری) ساخته شده بود، بیش از 300 تن از افسران و مشاوران (بازنشسته) ناتو در آن مستقر بوده اند.
به گزارش پورتال “اطلاعات سیاسی و نظامی پرونیوز” همزمان با گزارش خبر 12 تن از زیر آوار ستاد زیرزمینی بیرون آورده شده اند، در حالی که هنوز تعداد زیادی زیر آوار مانده و پیدا نشده اند.
هنوز مشخص نیست، دقیقاً چه تعداد از نفرات غربی و چه تعداد اوکراینی بر اثر اصابت موشک مافوق صوت "کینژال" روسی کشته شده اند.
پرونیوز گزارش می دهد: «بیشتر ساکنین این پایگاه بریتانیایی و لهستانی هستند، اما در میان آن ها آمریکایی ها و افرادی از شرکت های خصوصی نیز بودند که ارتباطات و انتقال تجهیزات و داده ها را هماهنگی می کردند».
پرونیوزمی نویسد: «این اولین حمله گسترده علیه پرسنل نظامی کشورهای ناتو است و معلوم نیست کشورهای غربی چگونه نسبت به این موضوع واکنش نشان خواهند داد، هر چند واکنش غربی ها به این موضوع، اعتراف و افشاء کردن دخالت مستقیم و فعال پرسنل نظامی غرب علیه روسیه در خاک اوکراین است.»
به گفته نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه، ستوان “ایگور کونشنکوف”، با این حمله پایگاه های هواپیماهای بدون سرنشین اوکراین از بین رفته، انتقال ذخایر و حمل و نقل راه آهن سلاح های خارجی مختل شده، تأسیسات تولید برای تعمیر تجهیزات نظامی و تولید مهمات از کار افتاده است.
به گفته فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین "زالوژنی" روسیه 81 موشک از جمله موشک های خ-47 کینژال، ایکس-22، خ-101 / خ-5 و همچنین 8 موشک ژرانیوم UAVs شلیک کرده است. به گفته زلنسکی «شب سختی بود»؛ همان طور که ناظران گفته اند، رئیس جمهور اوکراین هنگام اعلام این شکست شبیه یک سگ کتک خورده به نظر می رسید.
مقامات اوکراين در مورد نابودی پناهگاه ناتو و مرگ نظامیان غربی مستقر در آن سکوت اختیار کرده اند. با این حال، در مجامع عمومی اوکراین گفته می شود که در 9 مارس، هیاتی از ستاد کل ارتش اوکراین، برای انتقال فهرست آمریکایی های کشته شده در این پایگاه به سفارت آمریکا در کیف مراجعه کرده اند.
نویسندگان این گزارش به این نتیجه رسیدند: «کاربُرد موشک های هایپرسونیک اضطراب را در آمریکا افزایش داده و نشان داده است که روسیه دارای سلاح های سخت رهگیری با قابلیت های هسته ای است.» آمریکا هنوز موفق به توسعه موشک های خود با ویژگی های مشابه نشده است، این امر کشورهای غربی را آسیب پذیرتر می کند.
"خنجر" آخرین مجموعه روسی با موشک های هوابالستیکی هایپرسونیک است که توسط رهگیرهای مجهز ویژه میگ-31 K حمل می شود. این موشک قادر به مخفی ماندن از دید رادارهاست و دارای قدرت مانور بالایی است و برای از بین بردن اهداف زمینی و دریایی طراحی شده است. مجتمع های کینژال از دسامبر 2017 در نیروهای مسلح فدراسیون روسیه وارد ارتش روسیه شده و در رزمآیش ها به کار گرفته می شود. به طور رسمی اولین استفاده رزمی از این موشک ها در 18 مارس 2022 صورت گرفت. همان طور که رئیس فرماندهی نیروی هوایی اوکراین "یوری ایگنات" اعلام کرد: «ما هنوز نمی توانیم با این موشک ها مقابله کنیم، آنها در طول یک مسیر بالستیک پرواز می کنند. ما هیچ وسیله ای علیه آنها نداريم.»
به گزارش بلومبرگ، آزمایش های سال گذشته یک موشک مافوق صوت آمریکایی در هاوایی به دلیل مشکلات پرتاب به شکست ختم شده است.
(https://www.fondsk.ru/news/2023/03/12/udar-po-centru-svjazi-i-upravlenija-nato-na-ukraine-58730.html)

به كانال تلگرام پيك نت بپيونديد:
https://telegram.me/pyknet


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۴ مارس ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: