ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۴ اسفند  ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عربستان یا ایران

کدامیک زودتر عضو بریکس میشوند؟

 
 
 

 

 

"سرگئی کوزلوف" سفیر روسیه در عربستان سعودی در مصاحبه با خبرگزاری "ریانووستی" از علاقمندی عربستان برای پیوستن به گروه بریکس خبر داد و اضافه کرد که عربستان مایل به پیوستن به سازمان همکاری شانگهای نیز هست.

پنج کشور عضو بریکس عبارتند از  برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی و  در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد از جمعیت جهان و نزدیک به یک چهارم تولید ناخالص داخلی جهان در بریکس جمع است. در همین حال، سازمان همکاری شانگهای به رهبری چین و روسیه هم یک بلوک امنیتی منطقه ای است که قدرت های بزرگی همچون هند را در کنار خود دارد.

کوزلوف در ادامه گفت" امکان عضویت عربستان در سازمان همکاری شانگهای به طور فعال مورد بحث است و پیوستن این کشور به بریکس نیز در دست بررسی است.

"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه نیز در اوایل سال جاری گفت که دهها کشور برای ورود به گروه بریکس ابراز علاقه کرده ‌اند.

سایت خبری "تحریریه" که آن را اصولگرایان طرفدار گردش به شرق  و طرفدار اتحاد با روسیه در برابر امریکا منتشر می کنند، در همین ارتباط نوشت:

 الجزایر، آرژانتین و ایران خواستار پیوستن به بریکس شده‌اند، در حالی که بنگلادش، مصر، امارات متحده عربی و اروگوئه از اعضای بانک توسعه جدید بریکس شده اند. چین از پیوستن آرژانتین به بریکس نیز حمایت کرده است.

بحرین، بنگلادش، اندونزی، مصر، مکزیک، نیجریه، پاکستان، سودان، سوریه، ترکیه، امارات متحده عربی، ونزوئلا و زیمبابوه نیز تمایل خود را برای عضویت در بریکس نشان داده‌اند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۵ مارس ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: