ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۷ اسفند  ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نشست مشترک رهبری

حزب کمونیست فدراسیون روسیه

با هیات دولت این کشور

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه. آزاده اسفندیاری

در سالروز تولید "لنین" جبهه وسیع ضد نازیسم و فاشیسم تشکیل می شود

 
 
 

 

 

 روز ۱۵ ماه مارس، میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه، همراه با هیات وزیران، با اعضای فراکسیون حزب کمونیست این کشور در مجلس دوماً، نشست مشترک برگزار کرد.
در این نشست، گنادی زیوگانف، رهبر حزب کمونیست فدراسیون روسیه و رئیس فراکسیون این حزب در مجلس، ایوان ملنیکوف، معاون اول رهبر حزب و معاون رئیس مجلس، یوری آفونین، والری کاشین، دیمیتری نویکوف، لئونید کلاشنیکوف، نیکولای کولومیتسف و... از اعضای مرکزیت حزب کمونیست روسیه و نمایندگان مجلس دوماً حضور داشتند.

در این نشست ابتدا نخست وزیر، از حضور اعضای فراکسیون حزب کمونیست در نشست مشترک سپاسگزاری کرد و گفت: ما به روال معمول، قبل از تشکیل جلسه هیات دولت، در مجلس دوما، جلسه ای با نمایندگان جناح های مختلف حزبی برگزار می کنیم. طبق برنامه امروز، ما با فراکسیون شما ملاقات داریم.
چنین
گفت‌ وگوهایی به ما امکان می‌دهد تا به طور مستقیم در باره ابتکارات قانونی و کلیدی راجع به مهم‌ ترین و مبرم ترین موضوعات کشور، از جمله موضوع مربوط به انجام عملیات نظامی ویژه در اوکراین، با شما تبادل نظر کنیم.

رئیس جمهور پوتین، در سخنرانی اخیر خود در مجلس فدرال خاطرنشان کرد، که اکثریت قریب به اتفاق شهروندان ما از تصمیمات حکومت برای محافظت و دفاع از دونباس حمایت می کنند و این موضوع قبل از هر چیز نشان از میهن پرستی واقعی افراد جامعه ما دارد.

حزب کمونیست فدراسیون روسیه، همواره به این مواضع پایبند بوده است و بطور پیوسته به غیرنظامیان در این مناطق، یعنی مدافعان پیش قراول کشور، با ارسال تدارکات بشردوستانه کمک کرده است.

هنگامی که الحاق چهار منطقه جدید (لوگانسگ، دونتسک، خرسون و ژاپوریژیه) در شرق اوکراین در مجلس دوما در جریان بود، فراکسیون شما فعالانه در به کارگیری همه ابتکارات لازم برای تصویب آن شرکت کرد.

من می خواهم از شما به مناسبت مواضع سازنده ای که نمایندگان شما هنگام بحث در باره لوایح دولت نشان داده اند تشکر کنم. هرچند تفاوت نظرهای ظریفی وجود داشت، از جمله درباره لوایح مربوط به حقوق بازنشستگی و تامین اجتماعی برای ساکنان کشور، که کلیه موارد خیلی سریع پذیرفته شد.

جدا از همه مشکلات، مایلم به توجه سنتی حزب کمونیست فدراسیون روسیه به مسائل مربوط به کشاورزی اشاره کنم. مدتهاست که یک تعامل سازنده بین کمیته دومای دولتی، در باره مسائل کشاورزی که توسط نماینده ای از حزب شما (آکادمیسین والری کاشین) رهبری می شود در وزارت کشاورزی ایجاد شده است.
از
جمله مهم ترین موضوع، می توان به بهبود چرخش کشت و کار زمین های کشاورزی، حمایت از اصلاح نژاد، تولید بذر، کمک به کارآفرینان خرده پا که در صنعت کشاورزی اشتغال دارند و تعدادی از موارد دیگر اشاره کرد.

همچنین، حزب شما به وظایف توسعه مناطق روستایی به منظور بهبود کیفیت زندگی در آنجا، ساخت جاده های مدرن، مسکن، مدارس، ایستگاه های پزشکی و زایمان توجه دارد. ما بودجه لازم را برای این اهداف در بودجه فدرال، از جمله در چارچوب برنامه ایالتی و دیگر برنامه های مرتبط به امر کشاورزی اختصاص می دهیم.

همینطور، سال گذشته فراکسیون شما به همراه سایر نمایندگان مجلس، طرحی را مطرح کردند که باید به کشاورزان در تولید محصولات ارگانیک کمک شود. یعنی راه و طرحی جدید، که کاملا برای تولید کنندگان کشاورزی کشور امیدوار کننده می باشد. این طرح در حال حاضر قانونی شده و لازم الاجرا است.
به
طور کلی، نمایندگان حزب کمونیست فدراسیون روسیه، همواره از طرح هایی که تضمین کننده امنیت غذاایی کشور است حمایت کرده و یاری رسانده است.

توجه شما به صنایع، کمتر از دیگر زمینه‌های تولید نیست. نیکولای کولومیتسف (آکامیسن رشته‌های فنی و صنعتی)، بطور مرتب با دولت مذاکره و همکاری دارد. همچنین مسائل مربوط به توسعه ابزار ماشین آلات، میکروالکترونیک، انرژی و بسیاری از دیگر عرصه های صنعت که برای دستیابی به حاکمیت تکنولوژیکی کشور از اهمیت بالایی برخوردار هستند. حزب کمونیست فدراسیون روسیه، به طور فعال ابتکاراتی را برای نوسازی صنایع ارائه می دهد که شرایطی را برای توسعه تولید که پایه‌ های اساسی رشد و ترقی کشور است ایجاد می کند. چنین مسائلی برای دولت بسیار اهمیت دارد و به طور دائم در دستور کار ما قرار دارند.

یکی دیگر از ابتکارات مهم و قابل توجه اعضای فراکسیون حزب شما که باید به آن اشاره کرد، مربوط به کارآفرینی اجتماعی است.

ابتکار ایجاد شرکت های کوچک و متوسطی که در حوزه با اهمیتی مانند تولید کتاب های درسی برای کودکان و نوجوانان فعال هستند، می تواند روی مزایا و حمایت های دولتی حساب کند. چنین شرکت هائی  توانایی آن را دارند تا پس از اصلاح قوانین فعلی وضعیت شرکت های اجتماعی را زیر پوشش قرار دهند. این قانون توسط رئیس جمهور امضا و لازم الاجرا شده است تا ناشران و کتابفروشی ها بتوانند همچنان طیف وسیعی از ادبیات تاریخی و جدید را برای دانش آموزان ابتدایی و دبیرستان عرضه کنند.

برای حفظ حقوق شرکت کنندگان در ساخت و ساز مشترک کشور، کارهای زیادی همراه با نمایندگان سایر فراکسیون ها، انجام شده است. منظورم اول از همه، قانون امضا شده توسط رئیس جمهور در باره ارائه تضمین های بیشتر برای جلوگیری از سوء استفاده از وجوه صاحبان سهام، از جمله با تقویت کنترل بر مصرف بودجه و جبران خسارت است. ما اطمینان داریم که چنین اقداماتی باید از سوء استفاده های احتمالی در این زمینه جلوگیری کند و مقررات جدید، باید تضمین و حمایت قابل اعتمادی از حقوق شهروندان ما را در بر داشته باشد.

گنادی آندریویچ گرامی! می دانم که همیشه فراکسیون شما پیشنهادهای ارزنده ای برای ارائه دارد. از همین روی، با سپاس از همیاری شما، ما به شما حق می دهیم.

 

در ادامه این نشست گنادی زویوگانف رهبر حزب کمونیست فدارسیون روسیه گفت:

 

ما بر این اعتقادیم که رویه بسیار خوبی برای برگزاری چنین جلسات کاری در دومای دولتی در آستانه گزارش دولت ایجاد شده است. ما خوشحالیم که وزارتخانه های پیشرو و معاونان شما در اینجا حضور دارند. من مطمئن هستم که این نشست ها، سازنده و بسیار مفید و راهگشا خواهد بود.

من اخیراً با رئیس جمهور دیدار کردم و در باره وضعیت نظامی- سیاسی، وضعیت بخش های کلیدی اقتصاد، جنبه های سیاسی تعامل با دوستان و متحدان خود که امروز به ما یاری می رسانند، گفتگو کردیم. ما همچنین موضوعات مربوطه را با دیمیتری مدودف، به عنوان رهبر«حزب روسیه واحد» در میان گذاشتیم و زبان مشترکی پیدا کرده‌ و فعالانه در تضمین اجرای کامل پیام رئیس‌جمهور اعلام آمادگی کردیم. ارزیابی های ما منطبق بر شرایط فعلی و چالش هایی است که در مقابل کشور ما قرار گرفته است.

ما به طور کامل با ارزیابی های رئیس جمهور در ارتباط با عملیات ویژه نظامی و نگرانی وی مبنی بر سرعت بخشیدن به توسعه اقتصادی، انجام هر تلاشی برای جلوگیری از فقیر شدن شهروندان، انقراض کشور و دستیابی به پیشرفت در آخرین فناوری ها، نظر مشترک داریم.

ما به طور خاص اصرار داشتیم تا گزارش شما شتاب بیشتری داشته باشد، زیرا پس از سخنان رئیس جمهور و تدوین برنامه های اصلی ایشان، همه قوا باید برای حل مشکلات اصلی کشور متحد و آماده انجام وظایف محوله شوند.

من شخصاً چنین وضعیت دراماتیک و پیچیده ای که ما با آن دست به گریبان هستیم را طی سالیان گذشته به خاطر ندارم. چرا که یک جنگ تمام عیار علیه فدراسیون روسیه در جریان است که حل سه مشکل را می طلبد: بسیج همگانی شهروندان و منابع کشور، انسجام حداکثری جامعه تا رسیدن به پیروزی در مبارزه با نازیسم، فاشیسم و تعدی و تجاوز، همچنین تسلط و دستیابی به آخرین فن آوری های جهانی، تا بتوانیم به اهداف مورد نظرمان برسیم.

ما به تازگی با ماکسیم اورشکین ( مشاور اقتصادی رئیس جمهور)، صحبت کردیم که رئیس‌جمهور به وی دستور داد تا نظرات همه جانبه و مفصل مرا در باره وضعیت بخش‌های اساسی اقتصاد، چالش‌هایی که بر سر راه ما قرار می‌دهند، بررسی کند.

اخیراً خبرهای نوید بخشی را از وزرای برجسته دولت شما می شنویم. ما آگاهی یافتیم که گزارش های آنها دقیق‌ تر، اساسی‌تر و مشخص‌ تر شده اند. در عین حال، گفتگوهایی که وزارتخانه‌ها با کمیته‌ها و دوما انجام می‌دهند، عمل‌ گراتر و دقیقا مؤثرتر شده است، اما این وضعیت به خودی خود نیاز به راه حل های پر توان تری برای از پیش پا برداشتن همه مشکلات حاد اجتماعی دارد.

حزب ما، اخیراً یکصدمین سالگرد تشکیل اتحاد جماهیر شوروی و سی امین سالگرد احیای حزب کمونیست روسیه را جشن گرفت. من می خواهم تأکید کنم که پیروزی بر نازیسم و فاشیسم برای ما همواره یک افتخار تاریخی بوده است، زیرا فاشیست ها هنگام به قدرت رسیدن، اولین کسانی را که سینه دیوار گذاشتند کمونیست‌ها بودند، چرا که آنها در صف مقدم مبارزه قرار داشته و گذشته تاریخی نشان می‌دهد که فقط کمونیست ها فاشیسم را شکست داده اند. بنابراین، اگر بخواهیم به طور جدی با این «جذام» که بر جان مردم اوکراین چنگ انداخته و همه ما را تهدید می کند، مبارزه کنیم، یک سیاست کار ساز چپ را باید در پیش گرفت.

طی ماه های گذشته، ما ۱۳۲ هیئت خارجی و داخلی را جهت گرامی داشت رویدادها و تاریخ خود به کشور دعوت کردیم. من می خواهم به طور خاص تأکید کنم که همه نیروهای چپ، از ما در الحاق کریمه، سواستوپل، دونباس و در عملیات ویژه نظامی حمایت کردند. ما بارها به دوست خو در حزب  روسیه واحد  گفته ایم که حداقل یک نیروی سیاسی را نام ببرید که در این شرایط بس دشوار، از شما حمایت کرده باشد. بنابراین، ما معتقدیم که حمایت از کشورمان در این برهه، بویژه از سوی دوستان چینی، ویتنامی، کره شمالی، کوبا و تعدادی دیگر از کشورها اهمیت اساسی دارد. من با افتخار می گویم که انجمن های دوستی با این کشورها توسط رفقای ما در رهبری حزب اداره می شوند. از جمله "ملنیکوف " رئیس انجمن دوستی روسیه و چین که درعین حال در فراکسیون حزب ما در دومای دولتی است. در حال حاضر ما آماده می‌شویم تا یک نشست همه جانبه با "شی جین پینگ"، رهبر جمهوری خلق چین که سال‌ها قبل با وی تفاهم نامه ای امضا کردیم، داشته باشیم. تفاهم نامه‌ ای که به طور کامل توسط احزاب کمونیست دو کشور در زمینه های اساسی اجرا می شود. لئونید کلاشنیکف، رئیس انجمن دوستی روسیه و ویتنام است. ویتنام امسال تولد صد میلیون نفری شهروند خود را جشن می‌گیرد (چندی پیش در ویتنام، با تولد یک نوزاد جمعیت این کشور به صد میلیون نفر رسید). انجمن دوستی و تعامل با کوبا، توسط دیمیتری نوویکوف اداره می‌شود و کازبک تایسایف، قهرمان کمک رسانی به دونباس و رئیس جامعه دوستی روسیه و جمهوری خلق کره است.

در کشورهای نام برده، ما از حمایت کامل برخورداریم و در حال حاضر با یکدیگر مشغول آماده کردن یک ائتلاف ضد فاشیستی هستیم که در سالروز تولد لنین، در ۲۲ آوریل، در مینسک برگزار خواهد شد. قبلاً الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس، به این درخواست پاسخ مثبت داده است. یعنی ائتلاف جهانی با ابتکار ما برای مبارزه با نازیسم و فاشیسم، حمایت سیاسی عظیمی را در پی خواهد داشت...

دیروز ما جلساتی را در باره مسله انرژی برگزار کردیم، چرا که انرژی تعیین کننده توسعه صنایع و دیگر رشته‌های تولیدی است. در کشور ما طی ۳۰ سال گذشته، تولید انرژی تنها ۷.۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد که این رقم به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای توسعه کشور نیست.

ما اعتقاد داریم و آمار ها نیز نشان می‌دهند که میزان مرگ و میر در کشور بالاست. بدین معنا که روسیه  تنها کشوری است که جمعیت آن روند نزولی دارد. به همین مناسبت اقدامات اضطراری مورد نیاز است و ما برای این امر آمادگی لازم را داریم.

موضوع دیگر، کاهش درآمد شهروندانی است که طی ۹ سال گذشته تقریباً ۱۲ درصد از درآمد خود را از دست داده اند، این رقم برای کشوری که برخوردار از منابع طبیعی بی‌نظیری می باشد، جهت یک زندگی با عزت، غیر عادی است.

https://www.rline.tv/news/2023-03-15-kprf-provela-vstrechu-s-premerom-mishustinym/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۸ مارس ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: