ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۷ اسفند  ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در تعقیب وگریز با میگ های روسی

مدرن ترین پهپاد امریکا

در دریای سیاه سقوط کرد!

 
 
 

 

 

تجاوز یک پهپاد(MQ-9)  امریکائی به منطقه ای در دریای سیاه که روسیه آنرا منطقه پرواز ممنوع اعلام کرده موجب شد تا دو جنگدۀ ۲۷ روسی آن را تعقیب کنند و در جریان این تعقیب و گریز پهپاد امریکا به دریا سقوط کرد. حادثه در حوالی شبه جزیره کریمه روی داد. این حادثه مشابه ورود یک زیر دریائی انگلیسی به همین آب ها در همین منطقه، در آستانه ورود ارتش روسیه به اوکراین بود. آن زمان روسیه این زیر دریائی را متوقف کرده و تجاوز آن به آبهای روسیه را به انگلستان خبر داده و نسبت به آن اعتراض کرد. آن زیر دریائی در مانوری شرکت داشت که انگلستان و اوکراین و امریکا در همان زمان مشغول آن بودند و در واقع تمرین حمله به کریمه را می کردند. انگلستان فورا به این اعتراض روسیه واکنش نشان داد و مدعی شد که این زیر دریائی از محدوده مانور منحرف شده و الا قصد ورود به آبهای روسیه را نداشته است!

ماجرای پهپاد امریکائی نیز شبیه ماجرای همان زیر دریائی است. آن زیر دریائی نیز زمانی آزاد شد که روسیه روی آن مطالعات و تحقیقات خود را انجام داد و سپس رهایش کرد.

پهپاد امریکائی که سقوط کرد علاوه بر ماموریت جاسوسی و جمع آوری اطلاعات نظامی برای رساندن آن به ارتش اوکراین، حامل موشک های مدرن هوا به زمین امریکائی نیز بود.

هنوز بدقت معلوم نیست که جنگنده های روسی با چه مانوری توانستند این پهپاد را سرنگون کنند و یا شاید هم قصد هدایت آن تا محل مورد نظری را داشتند تا آن را به زمین نشانده و برای مطالعه ماموریت و تکنولوژی به کار گرفته شده در آن، احتمالا در یک مبادله تحویل امریکا بدهند.

گویا درجریان مانور هدایت پهپاد، بال جنگنده های روسی به این پهپاد اصابت می کند و یا براثر فشار باد ناشی از سرعت جنگنده ها این پهپاد سقوط می کند.

اینها همه حاشیه های اصل ماجرای سقوط این پهپاد و ماموریت آنست. اصل مسئله همان تجاز هوائی، مجهز بودن پهپاد به موشک های هدایت شونده از هوا به زمین با وزنی ۱۵۰۰ کیلوگرم و تکنولوژی آنست که اکنون روسها با خارج کردن قطعات آن از زیر آب، مشغول بررسی آن هستند. امریکا اطلاع داده که خود می خواهد این پهپاد را از آب بیرون بکشد اما روسیه مخالفت کرده است! حتی تماس مستقیم وزیر دفاع امریکا با وزیر دفاع روسیه نیز برای گرفتن اجازه بیرون کشیدن پهپاد از آب توسط امریکائی ها بی نتیجه بوده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۸ مارس ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: