ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱ بهمن ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مردم با تحریم روسیه و کمک نظامی به اوکراین مخالفند

تظاهرات و اعتصابات

ضد دولتی در آلمان و فرانسه

 
 
 

 

 

شهرهای مختلف فرانسه در این هفته صحنه انواع تظاهرات و اعتصابات اعتراضی بود. بویژه تظاهرات علیه قوانین جدید بازنشستگی. این تظاهرات با فراخوان اتحادیه‌های صنفی کارگری و سندیکاهای حرفه‌ای مشاغل برگزار شد.

همزمان با این تظاهرات، شماری زیادی از کارگران و کارکنان مشاغل و حرفه های مختلف از جمله بخش‌های خدماتی بویژه در حمل و نقل، انرژی و آموزش روز پنجشنبه در اعتراض به طرح دولت برای افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال دست از کار کشیدند.

همزمان با آخرین سازماندهی‌های برای برگزاری این اعتصاب، فیلیپ مارتینز رئیس کنفدراسیون عمومی کار در یکی از شبکه‌های خبری فرانسه حاضر شد و گفت: من به مردم پیشنهاد می‌کنم که به دیدن املاک زیبا و قلعه‌های باشکوه میلیاردرها بروند. خوب است که برق آنها را نیز قطع کنیم؛ به این ترتیب آنها می‌توانند برای چند روز خودشان را در وضعیت مردمی ببینند.

در آلمان نیز بی اعتناء به نشست سران اروپائی و ناتو برای تشکیل اتحادی علیه روسیه در جنگ اوکراین «تظاهرات اعتراضی» در شهرهای زویکاو، فرایبرگ، باوتزن، کمنیتس، درسدن، لایپزیگ، ماگدبورگ، هاتینگن، لاندشوت، روستوک آلمان برپا شد. همه این تظاهرات علیه سیاست های دولت آلمان بویژه علیه سیاست فعلی انرژی، تامین تسلیحات برای اوکراین، علیه تحریم های روسیه و همچنین مهاجرت کنترل نشده به آلمان صورت گرفت.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۱ ژانویه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: