ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱ بهمن ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

آموزش نظامیان اوکراین در اوکلاهاما

نقش امریکا در جنگ اوکراین

روز به روز آشکارتر میشود

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 
 

 

 به گزارش خبرگزاری تاس، روز سه شنبه آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده آمریکا اعلام کرد: «تصمیم وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای سازماندهی دوره آموزشی نظامیان اوکراین جهت فراگیری کار با سامانه های ضد هوایی پاتریوت، در”فورت سیل”، در اوکلاهاما تأیید دیگری بر مشارکت واقعی واشنگتن در جنگ اوکراین در کنار جنایتکاران نازی ها در کیف است».

آنتونوف خاطرنشان کرد، قابل توجه است که تلاش های ما برای جلب توجه مخاطبان آمریکایی به خطر واقعی چنین تصمیمات از جانب کاخ سفید، به تدریج در جامعه کارشناسان این کشور درک می شود.

به عنوان مثال، نویسندگان و کارشناسان روزنامه واشنگتن پست، آشکارا اعتراف کردند که آموزش نیروهای نظامی اوکراین، در ایالات متحده به معنای افزایش مشارکت آمریکا در رویارویی با روسیه است. این کارشناسان، خاطرنشان کردند که کار دولت آمریکا دیگر محدود به تقویت پتانسیل دفاعی کیف نیست، بلکه در حال انتقال تسلیحات جدید به اوکراین، به منظور افزایش قابلیت های تهاجمی این کشور است.

آخرین گزارشی که از زبان و قلم روزنامه نگاران محلی شنیده و دیده می شود، به خوبی نشان می دهد که واشنگتن عمداً کشور ما و جامعه جهانی را می خواهد گمراه کند و با همین هدف تقویت توانایی‌های نظامی اوکراین، را آمادگی برای دفاع از خود تبلیغ می کند! این دیپلمات روسی تاکید کرد، هدف واقعی ایالات متحده این است که با دست و توانایی‌های اوکراینی‌ها تا حد امکان میدان نبرد را شعله‌ ورتر نگهدارد.

پیش از این، پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، در یک نشست خبری برای خبرنگاران گفت که ایالات متحده آموزش نظامیان اوکراینی را در استفاده و نگهداری از سامانه‌های پاتریوت، از هفته آینده در پایگاه ارتش آمریکا در “فورت سیل” آغاز خواهد کرد و آماده‌ سازی ها چندین ماه طول خواهد کشید. سخنگوی ارتش آمریکا اعلام کرد که برای اجرای وظائف، کار و نگهداری یک باتری پاتریوت، حدود 90 نفر مورد نیاز است.

دولت ایالات متحده در ماه دسامبر اعلام کرد که در حال ارائه بسته کمک نظامی 1.85 میلیارد دلاری به اوکراین است که برای اولین بار شامل باتری های پاتریوت می شود. مسکو بارها به واشنگتن درباره انتقال چنین تسلیحاتی به اوکراین هشدار داده است.

همانطور که در 14 دسامبر توسط دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه دیمیتری پسکوف اعلام شد، سامانه های پاتریوت در صورت تحویل به کیف، آنها تبدیل به هدف نیروهای مسلح روسیه برای نابودی تبدیل خواهند شد.

سیستم های دفاع هوایی متحرک ارتش پاتریوت در دهه 1980 وارد خدمت ارتش ایالات متحده شد. آنها توسط شرکت Raytheon ساخته می شوند و می توانند هواپیماها، پهپادها، موشک های کروز، موشک های بالستیک میان برد و کوتاه برد را هدف قرار دهند. یک باتری شامل 5 تا 8 واحد سیار است. این دستگاه می تواند کانتینرهای پرتابی را برای 4 یا 16 موشک، بسته به تغییر، در خود جای دهد.

https://www.rline.tv/news/2023-01-20-posol-rf-v-ssha-antonov-nazval-obuchenie-vsu-primeneniyu-patriot-podtverzhdeniem-uchastiya-ssha-v-ko/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۱ ژانویه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: