ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۳ بهمن ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

علیه جنگ در اوکراین و تحریم روسیه

در اروپا زمین زیر پای

دولت های عضو ناتو می لرزد!

 
 
 

 

 

تقریباً در تمام کشورهای اروپائی تظاهرات و اعتصابات علیه گرانی و سیاست تحریم روسیه جریان دارد اما رسانه های تصویری بندرت آن را پوشش خبری میدهند و رسانه های مکتوب نیز در لابلای صفحات خود اخبار آن را منتنشر می کنند.

این فیلم گوشه ای از تظاهرات مردم اسپانیا در یکی از میادین شهر مادرید است. شمار حاضران در این تظاهرات تا ۷۰۰ هزار نفر تخمین زده شده است. اسپانیا یکی از مهمترین صادرکنندگان محصولات کشاورزی به روسیه بود و روس‌ها بخش بزرگی از توریست‌های این کشور را تشکیل می‌دادند که بسیار هم دست و دلباز بودند و به نسبت انگلیسی‌ها و آلمانی‌ها ، پول بیشتری خرج می‌کردند. صادرات چهار میلیارد یورویی محصولات کشاورزی اسپانیا به روسیه حالا متوقف شده و ده‌ها هزار کشاورز جایی برای صادرات محصولات خود ندارند. این در حالی است که صدها آژانس مسافرتی و توریستی اسپانیایی هم متضرر شده‌اند. البته این‌ها بخشی از مشکلات اقتصادی اسپانیا است. گفته می‌شود نرخ تورم در این کشور به بیش از ۱۸ درصد در این سال خواهد رسید.

در آلمان نیز در حاشیه هفته سبز برلین که نمایشگاه محصوصات کشاورزی این کشور است، کشاورزان سوار بر تراکتورهای خود دست به تظاهرات علیه سیاست های دولت زدند. در انگلستان اعتصابات همچنان جریان دارد. در فرانسه نیز تظاهرات ادامه دارد. در لهستان که اکنون پایگاه اصلی ناتو در جنگ با روسیه در اوکراین شده، چند صد هزار نفر از مردم علیه سیاست های دولت این کشور که دولتی نئونازی است دست به تظاهرات زدند. در مجارستان نیز وضع به همینگونه است و ۹۷ درصد مردم در نظرسنجی که دولت انجام داده مخالف تحریم روسیه اند.

ظاهراً زمین زیر پای دولت هائی که در جبهه ناتو علیه روسیه در اوکراین می جنگند می لرزد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۳ ژانویه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: