ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۸ بهمن ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نظرسنجی آذری جهرمی

هم سانسور و هم دروغ

درباره پیام رسان های داخلی 
 
 

 

 

سانسور همیشه آلوده به دروغ هم بوده است. این میراث از رژیم شاه به جمهوری اسلامی نیز رسید و از جمله دلائل بی اعتمادی مردم به اخباری که حکومت اعلام می کند همین سانسور آلوده به دروغ است. تقریبا هر خبر رسمی و حکومتی آلوده به دروغ است و در مطبوعات خبر هم سانسور می شود و هم به ناچار آلوده به همان دروغ و یا دروغ هائی است که حکومت پیوست آن خبر سانسور شده کرده است.

آخرین و تازه ترین نمونه آن ادعائی است که روزنامه همشهری به نقل از زارع پور وزیر ارتباطات و سخنگوی ستاد فیلترینگ در جمهوری اسلامی منتشر کرده و مدعی کوچ بی‌سابقه کاربران ایرانی به پیام رسانهای داخلی شد. در این که برخی پیام رسان های داخلی از نظر تکنیکی قوی هستند حرفی نیست اما فقط برخی، زیرا آنقدر پیام رسان داخلی راه اندازی شده که آن هائی که از تکنیک بهتری برخوردارند نیز در میان آنها گم شده اند. اما این یک روی سکه است، روی دیگر سکه بی اعتمادی مردم به پیام رسان های داخلی است که آنها را امنیتی می دانند.

آذری جهرمی وزیر پیشین ارتباطات در کابینه روحانی یک نظر سنجی انجام داد و در کانال خود منتشر کرده است. بموجب این نظرسنجی  تنها ۲۵ درصد کاربران ایرانی آن هم به صورت موازی با سایر پیام رسان های خارجی از پیام رسان های داخلی استفاده می کنند و نزدیک به ۶۶ درصد کاربران اعلام کرده‌اند حاضر به نصب پیام رسان های بومی نیستند.

حتی آن اقبال ۲۵ درصدی هم که جهرمی با خوش بینی به آن اشاره کرده حاصل اجبار مدارس یا دانشگاه آزاد یا برخی ادارات است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۸ ژانویه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: