ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۸ بهمن ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

هیاهوی بسیار بر سر

ارسال تانکهای آلمانی

و امریکائی به اوکراین

 
 
 
 
 

 

سرانجام پس از چند روز کشاکش تبلیغاتی بر سر ارسال تانکهای ابرامز امریکائی و لئوپارد آلمانی به اوکراین، این تفاهم اعلام شد که هم امریکا و هم آلمان این تانکها را به اوکراین خواهند فرستاد اما زمانی برای ارسال آنها اعلام نکردند! پس از اعلام این خبر، زلنسکی خواهان هواپیماهای بمب افکن نیز شد که امریکا اعلام کرد آن را بررسی می کند.

این خبرها، پیش از آن که واقعیت داشته باشد ادامه جنگ روانی با روسیه است چرا که ناتو همانگونه که کارشناسان نظامی غرب گفته اند امکان پیروزی در اوکراین ندارد و فعلا اوکراین تبدیل شده به گوشت دم توپ. کشوری که بقول زلنسکی قرار بود اسرائیل دوم در اروپا شود!

در ادامه همین کشاکش، روسیه نیز اعلام کرد که تانکهای ارسالی را نابود خواهد کرد و کشورهائی که از آنجا تانکها به اوکراین فرستاده می شود هدف جنگی محسوب می شود. اشاره به لهستان است که گویا به پل واسطه تبدیل شده است. در خود روسیه نیز رهبر حزب کمونیست این کشور در تازه ترین سخنرانی خود مسئله استفاده از سلاح های تاکتیکی اتمی را برای دفاع از کشور مطرح کرد. چون هیچ سلاح دیگری قادر به بازدارندگی کشورهای ارسال کننده این این تانکها نیست. از جمله دلائل تعلل در ارسال این تانکها به اوکرائین نیز همین است. یعنی رسیدن این تانکها به اوکراین، عملا موجب ورود سلاح های اتمی به جنگ می شود، ضمن آن که هم امریکا و هم آلمان بیم دارند این تانکها بدست ارتش روسیه افتاده به مسکو منتقل شوند.

معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز گذشته اعلام کرد: فعلا تانک‌های اضافی در انبارهای آمریکا نداریم. به همین دلیل، ارسال تانک‌های آبرامز M۱A۲ به اوکراین چند ماه طول خواهد کشید.

واشنگتن پست نیز به نقل از مقامات آمریکایی نوشت تانک های آبرامز آمریکایی، به احتمال زیاد به این زودی ها وارد اوکراین نخواهند شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، تانک های آبرامز، در صورت تصمیم برای ارسال آنها به کیف، "برای جنگ در آینده نزدیک نیستند" و به احتمال زیاد ماه ها یا حتی سال ها طول می کشد تا به اوکراین منتقل شوند.

همچنین شبکه تلویزیونی ABC به نقل از یک مقام آمریکایی گفت که تانک های مورد انتظار ممکن است برای استفاده کی یف تا یک سال آینده در این کشور مستقر نشوند. زیرا موانع بسیاری از جمله نیاز مقامات آمریکایی برای قراردادهای مربوطه به سازندگان بر سر راه وجود دارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۸ ژانویه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: