ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۹ بهمن ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ناتو یا روسیه؟

کمر کدامیک در اوکراین خواهد شکست؟

سایت تحلیلی امریکائی "Great Power Relations"

 
 
 

 

 

آیا امریکا قادر خواهد بود در اوکراین معجزه کند و روسیه را شکست بدهد یا برعکس، کمر ناتو در جنگ اوکراین خواهد شکست؟  شکستی که موجب می شود تا روسیه به موقعیت استراتژیک ایالات متحده در اروپا پایان دهد  و احتمالاً نظم جهانی کاملاً جدیدی را ایجاد کند که بر خلاف تک قطبی بودن آمریکا، دارای مراکز متعدد قدرت خواهد بود.

نتیجه این جنگ هر چه باشد، یک چیز واضح است: اوکراین دیگر به عنوان یک دولت پایدار، مستقل و به هم پیوسته وجود نخواهد داشت.  بهار خونینی در راه است. اما در نهایت تانک های آلمانی و آمریکایی و دیگر تسلیحات جدید نمی توانند از شکست ناتو جلوگیری کنند.  به عبارت دیگر، فرماندهان آمریکایی و غربی دیر یا زود باید با انتخابی بدتر روبرو شوند: شکست یا جنگ هسته ای!

 

"ریچارد کمپ" فرمانده سابق ارتش انگلیس نیز می گوید: رسانه های جریان اصلی غربی بوقچی ارتش اوکراین شده اند. اولین چیزی که می‌خواهم بگویم اینست که زیاد به آنچه اکثر رسانه‌های جریان اصلی درباره اوکراین می‌گویند توجه نکنید، زیرا اکثر آنها دیدگاه ستاد کل اوکراین را تکرار می‌کنند.  آنها دیدگاه های دیگر – از جمله دیدگاههای روس ها- را در نظر نمی گیرند و به همین دلیل اغلب واقعیات تحریف می شود.

من فکر می‌کنم روس‌ها در حال حاضر، در حالی که ما صحبت می‌کنیم، تمام تلاش خود را برای تصرف کل منطقه دونباس در شرق اوکراین انجام می‌دهند و در انجام این کار کاملاً موفق هستند.  آنها متأسفانه اوکراینی ها را با توپخانه می کوبند.  این یک روند طولانی است، اما من فکر می کنم که در نهایت، متأسفانه، آنها احتمالاً در شرق اوکراین پیروز خواهند شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۹ ژانویه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: