ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۰ بهمن ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

از جمله روزنامه شرق

چین ستیزان مطبوعاتی ایران

باید خجالت بکشند نه چینی هاً

 
 
 

 

 

روزنامه های ایران تقریبا عموما سیاست ضد چینی و ضد روسی دارند و از میان آنها روزنامه شرق گوی سبقت را از بقیه ربوده است. برای نمونه بخوانید که در تازه ترین مطلب چین ستیزانه خود چگونه  افکار عمومی را علیه چین تحریک کرده است:

«مقایسه خجالت آور حجم سرمایه گذاری چین در ایران

عراق و افغانستان! چین در ۱۷ ماه گذشته تنها ۱۸۵ میلیون دلار در ایران سرمایه‌گذاری کرده که عمده آن در بخش حمل و نقل بوده است. این در حالی است که چین قرار است تا سال آینده برای طالبان در افغانستان ۵۴۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کند. همچنین حجم سرمایه گذاری چین در عراق نیز در مقایسه با ایران قابل توجه است. چین تنها در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۰ و نیم میلیارد دلار در حوزه زیرساخت‌های عراق سرمایه گذاری کرده بود.»

شرق نه نوشته و نه از مقامات سئوال کرده که در این سالهای گذشته چه کرده ایم و چه کرده اید که چین سر کیسه را برای عراق و بقول شما طالبان شل کرد و در جیب های خود را در ایران بست؟ این همان چینی است که علاء الدین بروجردی معاون اسبق وزارت خارجه و نماینده چند دوره مجلس در کمیسیون سیاست خارجی و اکنون مسئول پیگیری مناسبات با چین، می گوید مقامات چینی در سفر به ایران ۵۰ میلیارد دلار فایناس به ایران پیشنهاد کردند تا قرارداد نوسازی شبکه ریلی ایران با چین بسته شود. آخوندی وزیر کابینه روحانی که حالا به جمع منتقدان پیوسته آنقدر کارشکنی کرد تا چینی ها چمدانهایشان را بستند و رفتند و قید نوسازی ریلی و انتقال مدرن ترین قطارهای پرسرعت به ایران را زدند. روزنامه شرق و روزنامه های زنجیره ای چین ستیز چرا این حقایق را برای مردم نمی نویسند؟ پاسخش روش است> اگر این واقعیات را بنویسند سفره چین ستیزی که پخش کرده اند را باید جمع کنند و آنوقت اتاق بازرگانی جیره آنها را قطع می کند.

نقش روزنامه های ایران فعلا همین است و سر مشق را از "شرق" و "اتاق بازرگانی" و روزنامه هائی مانند "ایران" که از قضا روزنامه دولت هم هست باید بگیرند!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۳۰ ژانویه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: