ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۸ بهمن ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۱۸ بهمن

گفتگو با مخالفان خوب است

اما، دیگران پیشقدم شوند!

 
 
 

 

 

در جمهوری اسلامی یک روش جا افتاده سیاسی، مرتب تکرار می شود. این روش عملا تقلید از رهبر جمهوری اسلامی است که روسای جمهور و اعضای کابینه و حتی نمایندگان مجلس آن را تقلید می کنند. این روش در این عبارت خلاصه می شود "باید بشود"، "باید انجام بشود"، "باید می شد" و ...

دراین میان کسی نیست که بگوید چرا خودتان نمی کنید و تنها به شعار آن اکتفا می کنید؟ حسن روحانی کمتر و ابراهیم رئیسی بیشتر از او در این زمینه فعال است و به تقلید از او اعضای کابینه. حتی منتقدانی نظیر محمد خاتمی نیز اکنون سالهاست از همین روش در بیان نظرات خود استفاده می کند. حالا، این شیوه سخن گفتن، انتقاد کردن و توصیه کردن، از راس به بدنه هم سرایت کرده است. برای نمونه محمد رضا باهنر دبیرکل انجمن مهندسان که متحد دیرینه حزب موتلفه اسلامی در زمان حیات حبیب الله عسگراولادی در راس این حزب بود و سالها نیز نایب رئیس مجلس در کنار علی لاریجانی، اکنون که برای اصلاحات و تغییرات پا پیش گذاشته از همین روش استفاده می کند. او اخیرا در مصاحبه ای که فیلم آن را می بینید، متاثر از اعتراضات سه ماه اخیر می گوید: «از حرف زدن با مخالفین نباید وحشت داشته باشیم؛ شهید بهشتی با کسی که می گفت خدا وجود ندارد (اشاره به مناطره های تلویزیونی بهشتی با رهبر حزب توده ایران در ابتدای تاسیس جمهوری اسلامی) در تلویزیون مناظره می کرد!»

مصاحبه کننده دهان باز نمی کند و نمی پرسد که «چرا خود شما پیشقدم نمی شوید و حالا اگر آن کسان مورد اشاره شما دیگر در قید حیات نیستند، با همفکران مذهبی خودتان که منتقد اوضاع کنونی اقتصادی و اجتماعی کشور هستند گفتگو نمی کنید؟ اگر در گذشته که نایب رئیس مجلس بودید چنین نکردید، امروز که مدعی هستید به این نتیجه رسیده اید چرا عمل نمی کنید و تنها به دیگران توصیه می کنید که عمل کنند.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۷ فوریه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: