ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۳ بهمن ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

کسی روی اسب لنگ شرط بندی نمی کند

زلنسکی دست خالی

از اروپا به اوکراین بازگشت!

 
 
 

 

 

زلنسکی چرخی در کشورهای اروپائی زد و  دست خالی،  همراه با وعده های سرخرمن کمک تسلیحاتی به  اوکرائین بازگشت. همه آنها که دست رد به سینه زلنسکی زدند، علیرغم در بغل فشردن او (ازجمله توسط رئیس جمهور فرانسه) میدانند که ارتش اوکراین و واحدهای ناتو، علیرغم همه تسلیحاتی که به میدان جنگ برده اند شانسی برای غلبه بر ارتش روسیه ندارند و باید  تن به مصالحه بدهند. بویژه با تشدید بحران اقتصادی در  اروپا و تظاهرات رو به گسترش مردم علیه ارسال سلاح به اوکراین و ادامه جنگ. زمزمه  های مستقیم و غیر مستقیم برای مذاکره با روسیه ناشی از این واقعیات است، اما آیا روسیه به این آسانی وارد مذاکره خواهد شد؟ همه بحث امروز همین است. به همین دلیل  سرگی ورشینین معاون وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو آماده مذاکرات با کی‌یف است اما بدون هرگونه پیش‌شرط و بنا بر واقعیت‌های جغرافیایی جدیدی که بر روی زمین وجود دارد.

واقعیات روی زمین اینست که مسکو تمام شرق و جنوب شرقی اوکراین را دراختیار دارد و دولت زلسنکی را بعنوان یک دولت کودتائی به رسمیت نمی شناسد و بخش غربی اوکراین را در صورتی بعنوان اوکراین می شناسد که غیر نظامی شده، ناتو در آن پایگاهی نداشته باشد و مناطقی را که به روسیه پیوسته است را به رسمیت بشناسد. یعنی تمام شرایط یک ارتش پیروز در جنگ. شاید در آینده بر این شرایطی که اکنون مطرح است، عقب نشینی ناتو از اروپای شرقی نیز افزوده شود.

این  تصویری از زلنسکی در جریان شرکت در یک نشست خبری پس از حضور در فرانسه و دیدار با مکرون رئیس جمهور آن کشور است. تقریبا تمام رسانه های فرانسه حرکات صورت زلنسکی را ناشی از مصرف مواد  مخدر و دیر شدن زمان مصرف آن ارزیابی کرده اند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۲ فوریه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: