ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۴ بهمن ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

۳ خبر از منابع روسیه

چین نگران کشیده شدن

اروپا به مرداب جنگ است!

ریانووستی –  ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

۱- اخیراً روزنامه گلوبال تایمز چاپ پکن، در ارتباط  با تحویل هواپیما های جنگی غربی به کیف، با چند  کارشناس مصاحبه کرده است.

در این رابطه سونگ ژونگ پینگ، کارشناس نظامی چین،  گفته است، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که بریتانیا اولین کشوری باشد که جت های جنگنده را به اوکراین ارسال می کند. چنانچه این اقدام عملی گردد، روسیه مجبور به ساختن سلاح هایی با برتری و کیفت بهتری خواهد شد.

ضرورت وارد کردن سریع هواپیماها به عملیات جنگی در اوکراین، مستلزم مشارکت مستقیم خلبانان ناتو است که این امر باعث می شود، این اتحادیه در درگیری نظامی مستقیم شرکت کند. چنین اقدامی می تواند منجر به گسترش درگیری‌های اوکراین، در سراسر اروپا شود.

علاوه بر این، بعید است که جنگنده های ناتو در اوکراین مستقر شوند. پایگاه آنها به احتمال زیاد کشورهای همسایه مانند لهستان خواهد بود. بنابراین، این کشورهای اروپایی نیز مستقیماً در درگیری شرکت خواهند کرد.
به گفته سونگ ژونگ پینگ، چنین رفتاری از سوی کشورهای اروپایی می تواند به یک تراژدی برای کل این قاره تبدیل شود. در همان زمان، کشورهای غربی تقریباً آشکارا رقابت «سمی» را برای پمپاژ شدیدتر به رژیم کیف با سلاح ادامه می دهند.

روز چهارشنبه، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، طی یک سخنرانی در پارلمان بریتانیا، شخصاً از لندن هواپیمای جنگی درخواست کرد. به گزارش اسکای نیوز، به نقل از سخنگوی داونینگ استریت، ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا به بن والاس، وزیر دفاع دستور داد تا تحقیق کند که این کشور به طور بالقوه چه تجهیزاتی را می تواند به کیف ارسال کند.

 

در خبری دیگر:

۲- جلو گیری از شناسایی تروریست ها توسط اوکراین

 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ریانووستی، ارتش اوکراین دست و سر مزدوران خارجی ها را که در جریان عملیات ویژه نظامی در اوکراین کشته شده‌اند، قطع می‌کند تا آنها شناسائی نشوند.

طی هفته گذشته جسد سه نفر بدون مدارک از منطقه NMD به اداره معاینه پزشکی قانونی لوگانسک، تحویل داده شد که دو نفر از آنها بدون سر و دست بودند. در بازرسی یکی از کشته شده ها گوشی تلفن همراه وی کشف شد.

به گفته کمیته تحقیقات، تصاویر استخراج شده از دستگاه ها، این امکان را مشخص می کند که این افراد مزدورانی لهستانی هستند. هویت یکی از قربانیان که جسد وی تغییر شکل داده نشده بود، ظاهراً در تحقیقات مشخص شد. کمیته تحقیقات به جمع آوری شواهد برای آوردن مزدوران دیگر کشورهای حامی رژیم اوکراین، به عنوان متهم ادامه می دهد.

 

در خبری دیگر:

۳-  سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز ۱۰ فوریه به ریانووستی گفت، مسکو اطمینان دارد که انتشار تحقیقات درباره دخالت آمریکا در انفجارهای خطوط لوله گاز نورد استریم، بدون عواقب برای واشنگتن نخواهد بود. به طور کلی، انتشار چنین تحقیقاتی آنچه را که ما به عنوان نتیجه گیری برای خود انجام دادیم تایید کرد. نماینده رسمی وزارت خارجه اذعان کرد که ما هرگز هیچ شکی نداشتیم که ایالات متحده و برخی از کشورهای ناتو، در این خرابکاری جنایتکارانه دست داشته اند.
به گفته وی، تمایل آشکار غرب جهت به پایان رساندن موضوع تحقیقات و اجازه ندادن به نمایندگان روسیه برای تحقیقات، پنهان شدن در پشت اظهارات عوام فریبانه مبنی بر اینکه « این حوادث بیش از حد حساس است»، نیز نشانه روشنی بود که تحقیقات این پرونده همراه با صداقت و پاکی نیست.

ریابکوف، اشاره کرد، با وجود تمام تکذیب های متعددی که بلافاصله از سوی مقامات واشنگتن دنبال شد، سیمور هرش، روزنامه نگار آمریکایی، برنده جایزه «پولیتزر» با انتشار مقاله ای اعلام کرد که انفجارهای نورد استریم، توسط ایالات متحده و با کمک متحدان ناتو انجام شده است. به گفته هرش، در طول تمرینات نظامی «بالتوپس» در تابستان، غواصان آمریکایی مواد منفجره را در آن محل کار گذاشتند و نروژی ها سه ماه بعد آنها را فعال کردند. علاوه بر این، ایده تخریب لوله ها به مدت ۹ ماه در کاخ سفید با مشارکت رئیس جمهور جو بایدن و مشاور امنیت ملی جک سالیوان، مورد بحث قرار گرفت. دولت آمریکا تحقیقات هرش را دروغ و ساختگی کامل خواند.

خرابکاری در نورد استریم ۲ در ۲۶ سپتامبر سال گذشته رخ داد، زمانی که یک نشت گاز به یکباره در چهار محل از خطوط لوله گاز صادراتی روسیه که در امتداد دریای بالتیک قرار داشتند، مشخص شد. سوئد، دانمارک و آلمان در حال انجام تحقیقات هستند، اما هنوز نتیجه مشخصی اعلام نکرده اند. کرملین این حادثه را یک اقدام تروریستی بین المللی خواند.

 

https://ria.ru/20230209/naemniki-1850791237.html?rcmd_alg=slotter


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۳ فوریه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: